Do 2020 roku droga ekspresowa połączy Warszawę z Krakowem

Na przełomie 2019 i 2020 r. powinien być gotowy blisko 30-kilometrowy odcinek trasy S7, łączący Warszawę z Grójcem. Ułatwi to wyjazd ze stolicy na południe Polski. Do 2020 r. ekspresówka ma być już na całej trasie Warszawa-Kraków.

2015-09-28, 08:33

Do 2020 roku droga ekspresowa połączy Warszawę z Krakowem
Na przełomie 2019 i 2020 r. powinien być gotowy blisko 30-kilometrowy odcinek trasy S7, łączący Warszawę z Grójcem. Foto: Glow Images/East News

Budowa trasy S7 z Warszawy do Grójca została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy, o długości ok. 6,6 km, od węzła Warszawa – Lotnisko, gdzie znajduje się skrzyżowanie z południową obwodnicą Warszawy, do Lesznowoli; drugi o długości ok. 14,8 km – z Lesznowoli do Tarczyna i trzeci o długości ok. 7,8 km - z Tarczyna do obwodnicy Grójca. W ramach rozpisanego przetargu wyłonionych ma być trzech wykonawców.

Jak powiedział rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki, dwa lata temu GDDKiA wprowadziła praktykę dzielenia zadań inwestycyjnych na kilkukilometrowe odcinki realizacyjne. „Przygotowanie krótkich odcinków zdecydowanie wpływa na zwiększenie konkurencyjności poprzez możliwość udziału większej liczby mniejszych firm” – wyjaśnił Krynicki. „Długość odcinków została tak zaplanowana, aby w sytuacji ewentualnych opóźnień realizacyjnych na jednym z odcinków, pozostałe mogły funkcjonować w powiązaniu z istniejącym układem komunikacyjnym” – dodał Krynicki.

Dwustopniowy przetarg

Przetarg na budowę trasy z Warszawy do Grójca jest dwustopniowy. W pierwszym etapie - do 26 października - wykonawcy będą składali wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po sprawdzeniu potencjalnych oferentów, wyznaczona zostanie lista zatwierdzonych podmiotów, do których zostanie skierowane zaproszenie do składania właściwych ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy wykonawcy mają mieć 37 miesięcy na realizację inwestycji.

Według Krynickiego jeśli wszystkie planowane na najbliższe kilka lat inwestycje na drodze S-7 będą przebiegać zgodnie z harmonogramem, to w 2020 r. na całej długości trasy Warszawa – Kraków będzie ekspresówka.

Połączenie krajowej "siódemki" z ekspresową obwodnicą Warszawy

W drugiej połowie września otworzono połączenie krajowej "siódemki" z ekspresową obwodnicą Warszawy. Dzięki niemu kierowcy mogą omijać zakorkowany Raszyn i Janki oraz wjechać bezkolizyjnie na południową obwodnicę Warszawy.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej