Polacy na zakupach są patriotami

Kraj pochodzenia produktu ma znaczenia dla 60 proc. naszych rodaków. Polacy deklarują, że chcą i kupują produkty polskie.

2017-01-25, 19:40

Polacy  na zakupach są patriotami
Patriotyzm zakupowy dotyczy przede wszystkim wędlin, mięsa i makaronów.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Jak przejawia się polski patriotyzm na zakupach, o tym w Agro Faktach radiowej jedynki./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Czy są to tylko deklaracje, czy tak jest w rzeczywistości?

Prezes delikatesów Polski Koszyk PIiotr Kondraciuk potwierdza, że to nie tylko deklaracje, ale także realne zachowania konsumenckie.

Polacy wolą produkty z Polski

Jak wyjaśnia, wielu Polaków patrzy na pochodzenie produkty, czy jest on wytworzony w naszym kraju i w oparciu o tę wiedzę dokonują zakupu.
 
Piotr Kondraciuk wyjaśnia co handlowcy rozumieją  pod określeniem polski produkt.
 
̶  To produkt wytworzony w naszych zakładach i przez polskich pracowników. Producenci nie zamieszczają jednak informacji, czy został on wytworzony z polskich surowców, mówi Kondraciuk.

Polacy stawiają na polskie mięso, wędliny, makarony

Jakie polskie artykuły spożywcze  cieszą się największym powodzeniem, wylicza Piotr Kondraciuk.

REKLAMA

I na pierwszym miejscu wymienia mięso i wędliny, następnie przetwory zbożowe – kasze i makarony.

̶  Jeśli konsument ma do wyboru makaron polski i włoski, to wybiera dobrej jakości makaron polski – mówi gość Agro Faktów.
A przeprowadzane przez różne ośrodki badawcze analizy potwierdzają, że w przypadku produktu tej samej jakości, o zbliżonej cenie, Polacy wybierają chętnie nasze rodzime wyroby.

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej