World Food Warsaw: okazja do poznania trendów żywieniowych. Co obecnie jest na topie?

Za kilka dni w Warszawie rozpoczną się IV Międzynarodowe Tragi Żywności i Napojów – World Food Warsaw. To okazja do spotkania i nawiązania relacji biznesowych między przedstawicielami branży, a także możliwość poznania trendów, nowości i mód.

2017-04-08, 13:00

World Food Warsaw: okazja do poznania trendów żywieniowych. Co obecnie jest na topie?
Zauważalną modą jest rosnący popyt na żywność tzw. clean label. Foto: Rawpixel.com/Shutterstock.com

Posłuchaj

O modach żywieniowych mówili w audycji „Agro-Fakty” radiowej Jedynki: Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów World Food Warsaw i Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Na czasie ciągle jest ekologia, zauważa Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów World Food Warsaw.

- Trend żywności ekologicznej, produktów naturalnych jest niezmienny od kliku lat. W zeszłym roku po raz pierwszy wydzieliliśmy osobną strefę dla tych produktów, w tym roku prawie dwukrotny wzrost liczby producentów prezentujących właśnie takie produkty. Będzie to ok. 90 firm w tym roku – podaje liczby rozmówczyni radiowej Jedynki.

Czas na innowacje, również żywnościowe

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, wymienia także żywność funkcjonalną.

- Z jednej strony ma ona ułatwić konsumentom spożywanie żywności, ale z drugiej strony ma dostarczyć określone korzyści, których normalna żywność nie dostarcza, czyli np. oczyszczenie naszego organizmu, dostarczenie jakiś specjalnych składników żywnościowych i ten trend też się stanowczo rozwija. Widzimy tu również taki trend produktów, których do tej pory w ogóle nie było na rynku. W tej chwili w ogóle mamy dobry czas na innowacje w produkcji żywności. Mamy mnóstwo produktów liofilizowanych, chociażby np. liofilizowany makaron z buraka, czy liofilizowana marchew – wymienia ekspert.

REKLAMA

Zdrowe nowości też są smaczne

To bardzo dobrze smakuje, zapewnia Andrzej Gantner. Dodatkowo te produkty pozwalają łatwiej spełnić wymagania żywieniowców.

- Skoro wszyscy nam mówią: jedz pięć porcji owoców i warzyw dziennie, to jeśli chcielibyśmy to robić tak zwyczajnie, normalnie, to większość Polaków nie jest w stanie tego spełnić. Natomiast podgryzając sobie taką przekąskę, np. liofilizowaną marchewkę w drodze do pracy, to już jest to. I takich produktów na rynku faktycznie jest coraz więcej – zauważa rozmówca Jedynki.

Takie przekąski i ekologia – to współczesne bardzo mocne trendy – zgadza się Agnieszka Szpaderska.

Trend convenience

- Oba trendy teraz są wiodące nie tylko w Polsce, ale i na świecie, czyli trend ekologiczny, naturalny i trend nce, czyli to, że żyjemy szybko, nie mamy czasu i chcemy zjeść coś szybko, ale jednocześnie zdrowo – zauważa ekspertka.

REKLAMA

Popularność zdobywa też żywność tzw. clean label

Inną zauważalną modą jest rosnący popyt na żywność tzw. clean label, dodaje Andrzej Gantner.

- Jest to żywność o jak najmniejszej liczbie dodatkowych składników. To też jest odpowiedź producentów na zapotrzebowanie konsumentów. Faktycznie część konsumentów obawia się, jeżeli ta lista składników jest zbyt duża. Oczywiście to nie jest proste, bo czasami jest łatwiej coś dodać, niż coś ująć z produktu, ale jeżeli popatrzymy chociażby na rynek soków, który bardzo zmienił się w ciągu ostatnich lat, gdzie królują obecnie soki tłoczone, które zdobyły tę pozycję bardzo szybko. A taki sok to nie są innowacyjny produkt, tylko wręcz pierwotnie opracowany – zauważa Andrzej Gantner.

Targi World Food Warsaw rozpoczną się we wtorek 11 kwietnia i potrwają do 13 kwietnia.

Aleksandra Tycner, awi

REKLAMA

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej