Poszukiwanie nowych rynków zbytu wyzwaniem dla branży drobiarskiej. Nadzieja w Azji
W ciągu ostatnich 5 lat podwoiła się produkcja drobiu w Polsce, a eksport wzrósł aż pięciokrotnie. Można więc powiedzieć, że branża drobiowa jest w Polsce "skazana" na sprzedaż za granicę oraz poszukiwanie nowych rynków.
2018-06-13, 13:06
Posłuchaj
O perspektywach i wyzwaniach stojących przed branżą drobiarską, Aleksandra Tycner z Naczelnej Redakcji Gospodarczej rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z Bartoszem Urbaniakiem z banku BGŻ BNP Paribas.
Jesteśmy drobiowym potentatem
Jak powiedział ekspert - z raportu przygotowanego przez Bank wynika, że Polska jest potentatem w produkcji drobiu, ale branża musi się "bardziej wysilić, żeby osiągnąć sukcesy".
Dodał, że popyt krajowy będzie wzrastał w ograniczony sposób, produkcja rosła i następował dalszy wzrost eksportu. Jak ocenił, polscy drobiarze muszą eksportować więcej mięsa na rynki poza UE, zwłaszcza na rynek azjatycki, gdzie drób jest mięsem podstawowym, a popyt ogromny.
Potrzebna konsolidacja
Jak zauważył Urbaniak - możemy liczyć na sukcesy, a cała branża powinna się konsolidować, aby było jej łatwiej współpracować i konkurować na zagranicznych rynkach.
REKLAMA
Aleksandra Tycner, ak, NRG
Polecane
REKLAMA