Karta płatnicza Poczty Polskiej i Banku Pocztowego
2017-05-24, 17:54
Bank Pocztowy i Poczta Polska wydały wspólną kartę płatniczą.
Posłuchaj
Ogłosiły, że włączają się w ten sposób do promowania obrotu bezgotówkowego w Polsce oraz bezpiecznych, nowoczesnych i wygodnych usług płatniczych.
Obrót bezgotówkowy jest korzystny dla wszystkich
- dla gospodarki, bo transakcje gotówkowe są droższe od kartą, obsługa tego obrotu kosztuje 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł, natomiast klienci uzyskują dostęp do nowoczesnych usług.
Partnerem obu instytucji w nowej inicjatywie jest Master Card. Jak mówi Bartosz Ciołkowski z tej firmy, karta jest elementem wspierającym obrót bezgotówkowy w Polsce.
Sławomir Zawadzki, prezes Banku Pocztowego mówi, że jego instytucja chce aby klient na poczcie czuł się dobrze.
Podkreśla, że już dziś na Poczcie Polskiej funkcjonuje 8 tys. terminali płatniczych, będą budowane programy lojalnościowe.
Karta jest też czynnikiem nowej strategii budowanej wspólnie przez Pocztę Polską i Bank Pocztowy.
Jak podkreśla prezes Zawadzki, niebawem ruszy Envelo Bank, odsłona bankowości cyfrowej.
Karta jest bezpłatna, jest wydawana do rachunku Banku Pocztowego od maja tego roku.
Aleksandra Tycner, jk