Kacper Płażyński: to nowe perspektywy dla regionu, przekop przyciągnie turystykę i ruch handlowy
- Warmia, Żuławy Wiślane, to jedne z najbiedniejszych regionów w Polsce – zauważył Kacper Płażyński (PiS) w rozmowie z reporterem portalu PolskieRadio24.pl Pawłem Kurkiem. Dodał, że przekop przez Mierzeję Wiślaną oznacza nowe perspektywy dla regionu, a Elbląg ma szansę stać się liczącym się portem.
2022-09-17, 22:00
Przekop przez Mierzeję Wiślaną jest ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa, bo uniezależnia nas od Rosji, ale także z punktu widzenia wyrównywania szans - przekazał Kacper Płażyński (PiS) w rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl.
- Warmia, Żuławy Wiślane, to jedne z najbiedniejszych regionów w Polsce – zauważył. Jak ocenił, obecnie otwiera się "złoty wiek dla tego regionu". Dodał, że przekop przyciągnie turystykę i ruch handlowy.
Jak mówił, już kilka miesięcy stworzyła się długa lista armatorów do korzystania z portu w Elblągu po wybudowaniu kanału.
REKLAMA
Kacper Płażyński mówił również o perspektywach rozwoju portu w Elblągu. Wyjaśniał, że będzie się on rozwijał, potrzebne są inwestycje.
Więcej w nagraniu.
***
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 km, na rzece Elbląg - także ponad 10 km, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
REKLAMA
Czytaj także:
- Przekop Mierzei Wiślanej. Kierownik budowy: największym wyzwaniem była logistyka tego zadania
- TYLKO U NAS | Port w Elblągu minihubem kontenerowym? Przekop przez Mierzeję Wiślaną szansą dla regionu
- TYLKO U NAS | Przekop Mierzei Wiślanej. Bosman z Nowej Pasłęki: mógłbym zapytać warszawiaków, po co im obwodnica południowa
***
PolskieRadio24.pl/IAR/in./
REKLAMA