Facebook zmienia nazwę na Meta. Była menadżerka firmy: Zuckerberg musi odejść
Rebranding Facebooka niewiele zmieni w sposobie prowadzenia firmy, jeśli za jej sterami nadal pozostanie Mark Zuckerberg - powiedziała w poniedziałek sygnalistka i była menadżerka Facebooka Frances Haugen.
2021-11-02, 03:52
Frances Haugen skomentowała ogłoszoną w ubiegłym tygodniu zmianę nazwy firmy Facebook podczas konferencji Web Summit w Lizbonie. Jak oceniła, rebranding jej zdaniem nie ma sensu, biorąc pod uwagę cały ciężar problemów, z którymi nadal musi się zmagać firma.
Powiązany Artykuł
Tak będzie wyglądał internet przyszłości? Zuckerberg prezentuje "metawersum"
- Facebook odpowiedzialny za "społecznościową wojnę domową" w Polsce? Szokujące doniesienia mediów
- Była menadżer Facebooka: serwis radykalizuje swoich użytkowników
- Cenzura Facebooka w Wietnamie. Zuckerberg przyjął ultimatum komunistów
"Zuckerberg powinien odejść"
- Cały czas widzimy, jak Facebook wybiera ekspansję na nowe pola, zamiast skupiać się na porządnym wykonywaniu tego, co już ma - powiedziała sygnalistka.
Zaapelowała do szefa i współzałożyciela firmy Marka Zuckerberga, aby odszedł ze stanowiska.
REKLAMA
- To jest szansa, by ktoś inny objął stery. Facebook byłby silniejszy z kimś, kto chciałby skupić się na bezpieczeństwie - powiedziała Haugen. - Myślę, że to mało prawdopodobne, by firma się zmieniła, jeśli on pozostanie szefem.
Zmiana nazwy
Haugen jest byłą menadżerką Facebooka, która przekazała mediom dziesiątki tysięcy stron wewnętrznych dokumentów korporacji, czym zapoczątkowała serię artykułów na łamach "Wall Street Journal" i innych mediów. Dokumenty świadczyły o wpływie Facebooka na polityczną polaryzację, promocję dezinformacji oraz nienawiści w wielu krajach na całym świecie, a także o szkodliwym wpływie Instagrama na dzieci.
Powiązany Artykuł
Facebook przez lata promował "najgorsze treści"? Kolejne niepokojące doniesienia "Washington Post"
Haugen wystąpiła też przed komisjami amerykańskiego i brytyjskiego parlamentu, gdzie zachęcała do ściślejszej regulacji Facebooka i ujawnienia jego wewnętrznych mechanizmów i algorytmów mających wpływ na to, jakie treści są promowane w serwisie.
Facebook ogłosił w ubiegły czwartek, że zmieni nazwę koncernu na Meta w związku ze skupieniem się firmy - do której oprócz flagowego portalu należy też Instagram, Whatsapp i producent zestawów VR Oculus - na budowie "metawersum", czyli internetu w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
REKLAMA
jmo
REKLAMA