Tunel pod Bałtykiem, a nie most połączy Danię z Niemcami

Koncepcja tunelu między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską Lolland zwyciężyła z proponowanym wcześniej mostem, który miałby połączyć obie te wyspy.

2011-01-21, 11:57

Tunel pod Bałtykiem, a nie most połączy Danię z Niemcami
Most między Lolland i Fehmarn . Foto: fot. Sandpiper/Wikimedia Common/CC

Rozpoczęcie budowy tunelu zaplanowano na 2014 rok, a oddanie tunelu do użytku na 2020 rok. Koszty realizacji tej inwestycji oszacowano na 5,1 miliarda euro i weźmie je na siebie Dania.

Agencja DPA odnotowuje, że w Niemczech ów projekt jest wciąż kontrowersyjny, podczas gdy w Danii cieszy się powszechnym poparciem. Parlamenty obu krajów zaaprobowały na razie tylko fazę planowania, natomiast nie wyraziły jeszcze zgody na budowę tunelu.

W 2008 roku Dania i Niemcy podpisały porozumienie o budowie mostu nad cieśniną Bełt Fehmarn. Nie wiadomo na razie, co przesądziło o wyborze tunelu.

Lolland i Fehmarn są już połączone mostami z lądem stałym. Leżąca między nimi cieśnina Bełt Fehmarn przerywa bezpośrednie połączenie drogowe między Kopenhagą a Hamburgiem.

kk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej