Formuła 1. Koronacja Hamiltona odłożona. Interesujący pojedynek Kubicy

2019-10-27, 22:20

Formuła 1. Koronacja Hamiltona odłożona. Interesujący pojedynek Kubicy
Lewis Hamilton z Mercedesa na torze w Meksyku . Foto: PAP/EPA/JOSE MENDEZ

Brytyjczyk Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał wyścig o Grand Prix Meksyku, będący 18. rundą tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Drugi był Niemiec Sebastian Vettel (Ferrari), a na ostatnim stopniu podium stanął Fin Valtteri Bottas (Mercedes). Robert Kubica (Williams) zajął ostatnie miejsce. 

  • Po sezonie 2019 Robert Kubica odchodzi z Williamsa 
  • Według ostatnich informacji, Orlen, jeden ze sponsorów Polaka, bardzo chce pozostać w Formule 1 i sonduje nawet opcje bez Kubicy
  • Kolejna runda mistrzostw świata Formuły 1 odbędzie się 3 listopada na amerykańskim torze Austin 
  • Zespół Mercedesa po raz szósty z rzędu wywalczył tytuł wśród konstruktorów 
  • Obrońcą tytułu jest Brytyjczyk Lewis Hamilton z Mercedesa, który dotychczas pięciokrotnie zostawał mistrzem świata 


W 2019 roku kierowcy po raz 70. rywalizują w mistrzostwach świata Formuły 1. Po ośmiu latach przerwy wraca jedyny polski kierowca w historii F1 Robert Kubica. Portal PolskieRadio24.pl z tej okazji przygotował specjalny serwis, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze informacje związane z wydarzeniami na torach.

Powiązany Artykuł

formula_1200.jpg
F1 - ROBERT KUBICA W WILLIAMSIE - Serwis specjalny

Mocny start Ferrari, pech Verstappena 

Z pole position ruszał Monakijczyk Charles Leclerc, który skorzystał na tym, że Holender Max Verstappen został przesunięty na czwarte pole z powodu zbyt szybkiej jazdy przy żółtych flagach podczas ostatniej części kwalifikacji. To właśnie kierowca Red Bulla pierwotnie sięgnął po PP. Jednak przy wypadku Valtteriego Bottasa (Mercedes), Verstappen nie zwolnił mimo żółtych flag i decyzją sędziów został przesunięty na P4. 

Leclerc nie zmarnował możliwości startu z pierwszego pola i wspólnie z Vettelem utrzymali pozycję, mimo dobrego startu Hamiltona z P3. Już na początku doszło do rywalizacji między obrońcom tytułu i młodym Holendrem z Red Bulla. Obaj kierowcy wyjechali na trawę, ale udało im się bez szwanku wrócić na tor. Chwilę później Verstappen stoczył kolejną batalię, tym razem z wiceliderem klasyfikacji generalnej sezonu F1. W konsekwencji doszło do przebicia opony w samochodzie Holendra i tracąc kolejne pozycje musiał zjechać do alei serwisowej. 

Po dziesięciu okrążeniach na prowadzeniu w Meksyku wciąż utrzymywali się obaj kierowcy Ferrari. Jako pierwszy na pit stop zjechał Leclerc, a liderem wyścigu został Vettel, który prowadził przed Hamiltonem i Bottasem. W dobrym tempie jechał drugi kierowca Red Bulla, Alexander Albon, który ruszał z piątego miejsca. 

Dobry początek GP Meksyku zanotowała dwójka z Williamsa. Robert Kubica po 17. okrążeniach zajmował 14. miejsce, z kolei George Russell był 15. Największy spadek zaliczył Fin Kimi Raikkonen z Alfy Romeo, który spadł na przedostatnią pozycję. Z czasem polsko-brytyjski duet ekipy z Grove zaczął tracić miejsca na korzyść rywali. 

Powiązany Artykuł

PAP Obajtek Kubica 1200.jpg
Daniel Obajtek: sport to dobry kierunek dla PKN Orlen [NASZ WYWIAD]

Pojedynek w Williamsie

Do interesującego starcia doszło po zmianach opon u Kubicy i Russela. Na 24. okrążeniu Polak wyprzedził Brytyjczyka i kierowcy Williamsa zamienili się pozycjami. Kubica był 18. z kolei Russell przedostatni. Po kiepskim pit stopie ostatnie miejsce zajmował Lando Norris z McLarena, któremu mechanicy nie dokręcili koła, przez co w konsekwencji stracił dużo czasu. Z każdym okrążeniem 19-latek z Bristolu starał się odrabiać, jednak na 34. okrążeniu tracił prawie minutę do kierowcy Williamsa. 


Na 38. okrążeniu czterokrotny mistrz świata F1 zjechał na zmianę opon, a prowadzenie w Meksyku objął jego zespołowy partner - Leclerc. Niemiec stracił również pozycję na rzecz Hamiltona i Albona. Doświadczony kierowca Ferrari na nowych opon ustalił najszybsze okrążenie wyścigu z czasem 1:19.817. Chwilę później w alei serwisowej zameldował się Leclerc, ale jego pit stop trwał ponad sześć sekund, gdyż pojawiły się problemy przy dokręceniu tylnego prawego koła. W konsekwencji Monakijczyk spadł na czwarte miejsce. Liderem wyścigu został Hamilton przed Vettelem i Bottasem. 


Moc Mercedesa

Po 52. okrążeniach z rywalizacji na torze Hermanos Rodriguez wycofał się Norris z McLarena. Autorem najszybszego okrążenia został Leclerc, który poprawił rezultat swojego kolegi z zespołu - 1:19.527. Prowadzenie utrzymywał pięciokrotny mistrz świata, drugi był Vettel, z kolei trzeci jechał Bottas. Monakijczyk dysponował dobrym tempem, ale wciąż utrzymywał czwartą lokatę. 

Raikkonen był kolejnym kierowcą, który wycofał się z rywalizacji. Na 60. okrążeniu zespół Alfy Romeo wezwał Fina do alei serwisowej. W czołówce Hamilton wciąż utrzymywał pozycję lidera, wyprzedzając Vettela o ponad dwie sekundy. Na ostatniej pozycji znalazł się Kubica, który również zjechał na pit stop. Przedostatni był Romain Grosjean z Haasa, z kolei 16. był zespołowy partner Polaka. 


Do końca rywalizacji obrońca tytułu utrzymał pozycję i wygrał wyścig o GP Meksyku. Drugie miejsce zajął Vettel, z kolei trzeci na metę dojechał Bottas. Leclerc z najszybszym okrążeniem znalazł się na czwartej pozycji. Mimo dobrego startu ekipy z Maranello nie udało się utrzymać pozycji i zapewnić dubletu. 

Kwestia mistrzowskiego tytułu wciąż pozostaje otwarta. Nie udało się Hamiltonowi zapewnić 14 punktów przewagi nad Bottasem. Do szóstego tytułu w karierze, Brytyjczykowi brakuje trzech pkt.


Kolejny wyścig odbędzie się 3 listopada w ramach Grand Prix USA na torze Austin. 

Wyniki GP Meksyku:

1. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes) 1:36.48,904
2. Sebastian Vettel (Niemcy/Ferrari) strata 1,766 s
3. Valtteri Bottas (Finlandia/Mercedes) 3,533
4. Charles Leclerc (Monako/Ferrari) 6,368
5. Alexander Albon (Tajlandia/Red Bull) 21,399
6. Max Verstappen (Holandia/Red Bull) 1.08,807
7. Sergio Perez (Meksyk/Racing Point) 1.13,819
8. Daniel Ricciardo (Australia/Renault) 1.14,924
9. Daniił Kwiat (Rosja/Toro Rosso) 1 okrążenie
10. Pierre Gasly (Francja/Toro Rosso) 1 okrążenie
11. Nico Huelkenberg (Niemcy/Renault) 1 okrążenie
12. Lance Stroll (Kanada/Racing Point) 1 okrążenie
13. Carlos Sainz jr. (Hiszpania/McLaren) 1 okrążenie
14. Antonio Giovinazzi (Włochy/Alfa Romeo) 1 okrążenie
15. Kevin Magnussen (Dania/Haas) 2 okrążenia
16. George Russell (W. Brytania/Williams) 2 okrążenia
17. Romain Grosjean (Francja/Haas) 2 okrążenia
18. Robert Kubica (Polska/Williams) 2 okrążenia
nie ukończyli:
Lando Norris (W. Brytania/McLaren), Kimi Raikkonen (Finlandia/Alfa Romeo)

Klasyfikacja generalna MŚ F1 (po 18 z 21 zawodów):

1. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes) 363 pkt
2. Valtteri Bottas (Finlandia/Mercedes) 289
3. Charles Leclerc (Monako/Ferrari) 236
4. Sebastian Vettel (Niemcy/Ferrari) 230
5. Max Verstappen (Holandia/Red Bull) 220
6. Pierre Gasly (Francja/Toro Rosso) 76
7. Carlos Sainz jr. (Hiszpania/McLaren) 76
8. Alexander Albon (Tajlandia/Red Bull) 74
9. Sergio Perez (Meksyk/Racing Point) 43
10. Daniel Ricciardo (Australia/Renault) 38
11. Daniił Kwiat (Rosja/Toro Rosso) 36
12. Lando Norris (W. Brytania/McLaren) 35
13. Nico Huelkenberg (Niemcy/Renault) 34
14. Kimi Raikkonen (Finlandia/Alfa Romeo) 31
15. Lance Stroll (Kanada/Racing Point) 21
16. Kevin Magnussen (Dania/Haas) 20
17. Romain Grosjean (Francja/Haas) 8
18. Antonio Giovinazzi (Włochy/Alfa Romeo) 4
19. Robert Kubica (Polska/Williams) 1

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Mercedes 652 pkt (mistrz świata)
2. Ferrari 466
3. Red Bull 341
4. McLaren 111
5. Renault 72
6. Toro Rosso 65
7. Racing Point 64
8. Alfa Romeo 35
9. Haas 28
10. Williams 1

Kalendarz Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2019:

17 marca - GP Australii (Melbourne)
31 marca - GP Bahrajnu (Sakhir)
14 kwietnia - GP Chin (Szanghaj)
28 kwietnia - GP Azerbejdżanu (Baku)
12 maja - GP Hiszpanii (Barcelona)
26 maja - GP Monako (Monte Carlo)
9 czerwca - GP Kanady (Montreal)
23 czerwca - GP Francji (Le Castellet)
30 czerwca - GP Austrii (Spielberg)
14 lipca - GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
28 lipca - GP Niemiec (Hockenheim)
4 sierpnia - GP Węgier (Budapeszt)

----

1 września - GP Belgii (Spa-Francorchamps)
8 września - GP Włoch (Monza)
22 września - GP Singapuru 
29 września - GP Rosji (Soczi)
13 października - GP Japonii (Suzuka)
27 października - GP Meksyku (Meksyk)
3 listopada - GP USA (Austin)
17 listopada - GP Brazylii (Sao Paulo)
1 grudnia - GP Abu Zabi (Yas Marina)

(mb)/PolskieRadio24.pl/PAP 

Polecane

Wróć do strony głównej