Tokio 2020: PKOl łączy historię i nowoczesność. Piktogramy przełamią bariery komunikacyjne
Igrzyska Olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe w skali międzynarodowej, gdzie kultury i języki z całego świata spotykają się w jednym miejscu. Jest to wydarzenie, gdzie bariery komunikacyjne i językowe są nie do uniknięcia. Polski Komitet Olimpijski wyszedł temu naprzeciw.
2021-04-16, 14:41
- Pierwotnie igrzyska miały się rozpocząć 24 lipca 2020 roku, ale cztery miesiące wcześniej Międzynarodowy Komitet Olimpijski i gospodarze imprezy ogłosili jej przełożenie z powodu pandemii COVID-19
- Nowa data ceremonii otwarcia to 23 lipca, a zamknięcia 8 sierpnia 2021
Polskie Radio jest Patronem Medialnym Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Polskie Radio jest też dziś jedyną w naszym kraju radiofonią z wyłącznymi prawami do Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Zakupienie praw zapewnia publicznemu nadawcy wyłączność w relacjach z obiektów olimpijskich oraz w wywiadach na terenie związanym z igrzyskami.
Powiązany Artykuł
Za 100 dni Polskie Radio poinformuje o pierwszych medalach w Tokio. DEBATA - jak media relacjonują IO
– Zależy nam by w tym ważnym czasie nawiązać szczególne więzi z kibicami, olimpijczykami oraz całym środowiskiem sportowym. Igrzyska są bez wątpienia największym sportowym widowiskiem na świecie integrującym nas wokół wspaniałych emocji, narodowej dumy i sportowej rywalizacji. Poprzez odpowiednią komunikację i promocję – także naszych Sponsorów i Partnerów – chcemy pokazywać siłę i prestiż olimpijskiej marki i Ruchu Olimpijskiego – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
By ułatwić komunikację 57 lat temu podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 1964, po raz pierwszy zastosowano „język” obrazkowy w postaci piktogramów. Zaprojektowane zostały wtedy ikonki dyscyplin sportowych, które wykorzystano do promocji podczas Igrzysk Olimpijskich. Piktogramy pozostają wciąż istotną częścią komunikacji tej najważniejszej imprezy sportowej na świecie i są znaczącym elementem identyfikacji każdych kolejnych olimpijskich zmagań.
– Tegoroczne Igrzyska będą inne niż dotychczas. Ważną rolę będą zatem odgrywać media, dzięki którym będziemy mogli śledzić przebieg sportowej rywalizacji. To ważne wyzwanie także dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Dbamy przede wszystkim o to, by zapewnić Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunku udziału w igrzyskach, ale też o to, by jak najlepiej promować ich dokonania oraz Polskę podczas tego wydarzenia – podkreśla Adam Krzesiński, Sekretarz Generalny PKOl.
Powiązany Artykuł
SERWIS SPECJALNY - 100 LAT PKOl
Nawiązując do historii, pomysł na komunikację Polskiego Komitetu Olimpijskiego podczas nadchodzących Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020 roku, oparty jest na piktogramach dyscyplin sportowych. Każdy ze znaków jest zaprojektowany, a jego konstrukcja opiera się na kołach i liniach prostych. Proste formy i ich charakter nawiązują do kultury japońskiej. Ta idea łączy w sobie historię, a jednocześnie jest nowoczesną formą graficzną, dającą dużą elastyczność.
REKLAMA
Polski Komitet Olimpijski prezentuje identyfikację wizualną Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020.
Czytaj także:
- Tokio 2020: olimpijczycy i piłkarze zostaną zaszczepieni. "Szczepionka nie jest warunkiem udziału w IO"
- 100 dni do igrzysk w Tokio: święto sportu bez kibiców i z zakazem wiwatowania - czy to ma sens?
/pkol
REKLAMA
REKLAMA