X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Muzyka oratoryjna Mozarta w interpretacjach

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2020 18:40
Kto nagrał najlepszą wersję "Nieszporów" (Vesperae solennes de confessore KV 339) Wolfganga Amadeusza Mozarta? O tym w audycji zdecydowało jury w składzie: Anna Radziejewska, Lilianna Stawarz i Wojciech Michniewski.
Anna Radziejewska
Anna RadziejewskaFoto: Wojciech Kusiński/PR

Posłuchaj
120:25 2020_09_05 17_00_00_PR2_Plytowy_Trybunal_Dwojki.mp3 "Nieszpory" Wolfganga Amadeusza Mozarta (Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki)

Wolfgang Amadeusz Mozart – Vesperae solennes de confessore KV 339

Plan słuchania

I runda
Dixit Dominus (Allegro vivace)

II runda

Confitebor (Allegro vivace)

III runda

Laudate Dominum (Andante ma un poco sostenuto)

Finał

Magnificat (Adagio – Allegro)

Zwyciężyło nagranie:

Joan Rodgers - sopran, Elisabeth von Magnus – alt, Josef Protschka – tenor, László Polgar – bas, Arnold Schoenberg Chor, Choralschola Der Wiener Hofburgkapelle, Concentus Musicus Wien, dyr. Nikolaus Harnoncourt (nagranie: 1986, Teldec 1987)


Pozostałe nagrania:


Kiri Te Kanawa – sopran, Elizabeth Bainbridge – mezzosopran, Ryland Davies – tenor, Gwynne Howell – bas, London Symphony Chorus & Orchestra, dyr. Sir Colin Davis (nagranie: 1971, Londyn; LP Philips 1972, także w komplecie dzieł Mozarta Philipsa)


Edith Mathis – sopran, Jadwiga Rappé – alt, Hans Peter Blochwitz - tenor, Thomas Quasthoff - bas, Chór Lipskiego Radia, Staatskapelle Dresden, dyr. Peter Schreier (nagranie: 6/1989, Kościół św. Łukasza w Dreźnie; Philips 1993)


Barbara Bonney – sopran, Catherine Wyn Rogers – kontralt, Jamie MacDougall – tenor, Stephen Gadd – bas, Choir Of The English Concert, The English Concert, dyr. Trevor Pinnock (nagranie: 9/1993, Henry Wood Hall, Londyn; Archiv/DG 1994)


Emma Kirkby – sopran, Catherine Robbin – kontralt, John Mark Ainsley – tenor, Michael George – bas, Winchester Cathedral Choir, Winchester College Quiristers, The Academy of Ancient Music, dyr. Christopher Hogwood (nagranie: 14-17.11.1990 Londyn, L’Oiseau-Lyre/Decca 1993)


Sandrine Piau – sopran, Renata Pokupić – alt, Benjamin Bruns – tenor, Andreas Wolf – bas, Accentus, Insula Orchestra, dyr. Laurence Equilbey (nagranie: Erato 2017)


***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 5.09.2020

Godzina emisji: 17.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Klasycy wiedeńscy i ich wkład w historię muzyki

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2019 15:00
Rozpoczynamy kolejny niezwykle interesujący cykl, a mianowicie taki, w którym będziemy zgłębiać poszczególne historyczne kategorie. Zaczynamy od klasyków wiedeńskich i ich wkładu w historie muzyki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jarosław Thiel: te arie to mikroświaty

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2020 20:35
- To fantastyczna muzyka, arie pełne niesłychanych emocji i dramaturgii. Mozart był absolutnym geniuszem, tylko potrzebowały te arie też takiej wykonawczyni, jaką jest Olga Pasiecznik - mówił w "Filharmonii Dwójki" Jarosław Thiel, szef Wrocławskiej Orkiestry Barokowej.
rozwiń zwiń