Religia mówi językiem popkultury
Ulicami Warszawy przeszedł Marsz dla Jezusa. Celem marszu była promocja wartości łączących chrześcijan wszystkich wyzwań.
2014-06-15, 13:30
Posłuchaj
Tegoroczny pochód ma zwrócić uwagę na potrzebę prowadzenia moralnego życia poświęconego Bogu. Marsz organizowany jest w ramach Festiwalu Nadziei – dwudniowej imprezy kulturalno-ewangelizacyjnej.
Radosne spotkanie z Bogiem
Marsz dla Jezusa to okazja do wspólnego uwielbienia Boga wykraczającego ponad tradycje i podziały. Pochodom będzie towarzyszyła radosna muzyka i tańce.
– Zawsze nośnikiem ewangelii jest konkretny człowiek. Całe doświadczenie Boga, które nosimy w sobie jest ogromną radością i świadectwem życia. Dlatego tam, gdzie człowiek spotyka się z drugim człowiekiem, tam jest szansa na głoszenie ewangelii. Wiara zradza się w najgłębszym doświadczeniu człowieka. I choć człowiek jest powołany do radości i może żyć radością chrześcijańską wcale nie oznacza, że nie będzie przeżywał trudności i smutku – powiedział ks. Tomasz Moch.
REKLAMA
Wiara w sieci
Nowoczesna ewangelizacja korzysta z masowych środków przekazu. Coraz częściej portale społecznościowe pomagają w organizacji spotkań z duchownymi i innymi wyznawcami. Marsz dla Jezusa jest jedną z wielu inicjatyw wykorzystujących środki popkultury do promowania religii.
– Nauka Chrystusa nie jest niczym łatwym. Inicjatywa marszu jest bardzo dobrym pomysłem i sposobem na to, by radośnie manifestować naszą wiarę. Internet jest wykorzystywany jako pomoc duszpasterska. Polacy bardzo często szukają treści religijnych w sieci. Hasła takie jak Bóg, religia, duchowość i wiara są jednymi z najczęściej wpisywanymi w wyszukiwarkę. Internet jest dobrym miejscem dawania świadectwa i miejscem spotkania z Bogiem – podkreśliła Marta Brzezińska-Waleszczyk, publicystka.
PR24/MR
Polecane
REKLAMA