Lux Express: Pendolino i Polski Bus mają konkurencję

Estońska firma Lux Express już w marcu uruchamia regularne połączenia autobusowe, na początek na trasie Warszawa - Kraków. W przyszłości przewoźnik chce stworzyć w Polsce całą sieć połączeń.

2015-02-11, 10:26

Lux Express: Pendolino i Polski Bus mają konkurencję
Narasta walka konkurencyjna pomiędzy przewoźnikami, z czego mogą cieszyć się pasażerowie. Foto: materiał promocyjny

Posłuchaj

O nowym przewoźniku na polskich drogach mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Łukasz Malinowski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR /Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Narasta walka konkurencyjna, z czego mogą cieszyć się pasażerowie, podkreśla Łukasz Malinowski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

- Już Polski Bus pokazał, że przewoźnik autobusowy może być konkurencją dla transportu kolejowego. W tej chwili Polski Bus uruchamia 9 połączeń pomiędzy Warszawą a Krakowem. Dojdzie nam kolejne 7. To będzie interesująca oferta dla pasażerów, którzy cenią sobie tanie podróżowanie. PKP Intercity będzie trudno walczyć już nie z jednym, ale z dwoma przewoźnikami – uważa ekspert.

Pasażerowie z samochodów przesiądą się do autobusów?

Zdaniem Łukasza Malinowskiego firmy powalczą o tych, którzy dotychczas korzystali głównie z własnego środka lokomocji.

- Mamy kolej, mamy przewoźników autobusowych, ale większość osób korzysta jednak z transportu indywidualnego. Wydaje się, że niskimi cenami przewoźnikom autobusowym będzie łatwiej przekonać kierowców, żeby zostawili samochody, niż kolejarzom – twierdzi Łukasz Malinowski.

REKLAMA

Niska cena, wysoka jakość?

Nowy przewoźnik chce konkurować nie tylko ceną, ale także jakością oferowanych usług.

- Lux Express ma zamiar wprowadzić program lojalnościowy. Im więcej ktoś będzie jeździł, tym będzie miał większą zniżkę na zakup kolejnych biletów – mówi ekspert.

W ramach programu lojalnościowego, Lux Express będzie oferował zniżki, na przykład w wysokości  osiemdziesięciu procent dla dzieci do siódmego roku życia i czterdzieści procent dla podróżnych po sześćdziesiątce.

System rozrywki pokładowej

Jak dodaje Łukasz Malinowski, w autobusach nowego przewoźnika pasażerowie mogą liczyć ponadto na rozrywkę pokładową.

REKLAMA

- Będziemy mieli ekrany w zagłówkach foteli – mówi Łukasz Malinowski.

Jak zaznacza u konkurencji, w Polskim Busie, takich atrakcji nie ma, ale pozostaje on tańszy i ma bardziej rozbudowaną siatkę połączeń niż nowy gracz na rynku.

- Rywalizacja pomiędzy Polskim Busem a nowymi przewoźnikami autobusowymi, bo najprawdopodobniej jeszcze jacyś się na rynku pojawią, będzie bardzo interesująca – przewiduje ekspert.

Elżbieta Szczerbak, awi

REKLAMA

/

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej