Kontrole na kolei

Polskie Koleje Państwowe zapowiedziały pilną kontrolę wszystkich zmodernizowanych w ostatnim czasie obiektów. To rezultat oberwania sufitu na Dworcu Wschodnim w Warszawie. Budynek został oddany do użytku 3 lata temu, a na jego odnowienie wydano 60 mln zł.

2015-03-31, 16:51

Kontrole na kolei
zdjęcie ilustracyjne; flickr/Noel Hankamer

Posłuchaj

31.03.2015 Jakub Madrjas: „W Polsce jest 23 przewoźników, a struktura własności na kolei jest jeszcze bardziej skomplikowana. To utrudnia przeprowadzanie modernizacji”.
+
Dodaj do playlisty

W ubiegłym roku przewoźnik przeznaczył na modernizacje i remonty dworców 220 mln zł. W tym roku PKP wyda jeszcze więcej – na ten cel zabezpieczyła aż 350 mln ze swojego budżetu. Pieniądze pójdą na renowację 23 obiektów. Łącznie PKP zawiaduje na terenie całej Polski 2300 dworcami.

Jakub Madrjas z Rynku Kolejowego tłumaczył, dlaczego remonty niektórych obiektów idą opieszale i grzęzną na którymś etapie realizacji projektu. – W Polsce jest 23 przewoźników, a struktura własności na kolei jest jeszcze bardziej skomplikowana. Do kogo innego należy dworze, do kogo innego składy, tory, itd. To często rodzi konflikty, chociaż w kwestii modernizacji dworców jest coraz lepiej, a wśród właścicieli panuje większa zgoda.

Ekspert zaznacza, że najbliższe lata na pewno będą trudne dla funkcjonowania kolei w Warszawie i pasażerów, którzy będą korzystać w stolicy z kolejowej infrastruktury. – Zapowiadają się spore zmiany. Linia dalekobieżna będzie przebudowywana, a to oznacza, że funkcję głównego węzła komunikacyjnego przejmie Dworzec Gdański, na pozostałych będą remonty. Utrudnienia będą poważne, ale kiedyś trzeba to zrobić.

Polskie Radio 24/dm

Polecane

Wróć do strony głównej