Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe rynki zbytu

Polski eksport żywności wzrósł w 2014 roku o 4,5 proc. Jednak kondycja branży rolno-spożywczej została mocno zachwiana po wprowadzeniu rosyjskiego embarga.

2015-04-16, 16:59

Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe rynki zbytu
Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw . Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

- Producenci żywności coraz częściej widzą potrzebę dywersyfikacji i szukania nowych rynków zbytu - mówi Agnieszka Szpaderska z firmy WorldFood Warsaw.
+
Dodaj do playlisty

Dlatego Polscy producenci coraz częściej widzą potrzebę dywersyfikacji i szukania nowych rynków zbytu. Okazją do tego były kończące się właśnie dziś w Warszawie Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

- Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw to jedyna taka impreza, która skupia całą branżę spożywczą. Mam na myśli zarówno produkty gotowe jak i dodatki do żywności czy procesy technologiczne. Trzymamy się tego, że są to targi branżowe. Zapraszamy producentów i dystrybutorów, importerów i eksporterów, ale również kucharzy, szefów kuchni, osoby, które szukają nowych innowacyjnych produktów dobrej jakości -  mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl Agnieszka Szpaderska z firmy WorldFood Warsaw.

Po ubiegłorocznej edycji jeden z produktów wystawianych na targach trafił do sieci Auchan, inny z kolei do sieci sklepów w Polsce wschodniej. Wystawca z Niemiec dzięki WorldFood Warsaw 2014 wszedł na rynek polski.

REKLAMA

- W tym roku na targach, jeśli chodzi o polskie produkty to mamy między innymi reprezentantów takich produktów jak kiszona kapusta, produktów mleczarskich, a jeśli chodzi o produkty zagraniczne, to zaobserwowaliśmy, że firmy zagraniczne zaczęły się fajnie organizować w pawilony narodowe. Na przykład mamy pawilon holenderski, macedoński czy ze Sri Lanki. Bardzo duży jest w tym roku pawilon w Ukrainy, gdzie swoje produkty wystawiło ponad 25 ukraińskich firm - dodaje Agnieszka Szpaderska.

Patronem honorowym targów jest Agencja Rynku Rolnego, która promuje polską żywność i jej producentów na całym świecie.

Arkadiusz Ekiert

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej