Strategia innowacyjności

W przeciwieństwie do poprzednie perspektywy finansowej Unii Europejskiej, w obecnej udzielanie funduszy publicznych w szczególności przedsiębiorstwom jest uwarunkowane przygotowaniem strategii komercjalizacji.

2015-04-17, 17:09

Strategia innowacyjności
Bogdan Dobrzeniecki, starszy specjalista w Grupie Zarządzania Innowacjami, EY.Foto: PR

Posłuchaj

O strategii innowacyjności mówi Bogdan Dobrzeniecki, starszy specjalista w Grupie Zarządzania Innowacjami, EY /Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/
+
Dodaj do playlisty

Jeżeli przedsiębiorstwa chcą skutecznie ubiegać się o dofinansowanie w szczególności na projekty wdrożeniowe, muszą mieć przygotowaną własną dobrze uzasadnioną strategię komercjalizacji innowacji.

Co to jest komercjalizacja innowacji?

- Komercjalizacja innowacji to trzecia faza procesu innowacji. Ten proces zaczyna się od wymyślania produktów, potem jest proces przygotowania produktów a następnie mamy właśnie trzecią fazę, czyli komercjalizację produktów, czyli wejścia z konkretnym produktem na rynek, do klienta - tłumaczy portalowi gospodarka.polskieradio.pl Bogdan Dobrzeniecki, starszy specjalista w Grupie Zarządzania Innowacjami, EY.

Tak naprawdę komercjalizacja innowacji jest istotą tej innowacji. Bez komercjalizacji nie ma innowacji.

REKLAMA

- Pamiętajmy, że poprzednie dwie fazy procesu innowacji, czyli wymyślanie produktu i realizowanie tego produktu to jest dla przedsiębiorcy koszt. Innowacyjność ma tylko w tedy sens, jeśli jesteśmy w stanie ją skomercjalizować i po prostu na niej zarobić - mówi Bogdan Dobrzeniecki.

Trzeba też pamiętać, że nie ma konkretnej teorii związanej z komercjalizacją innowacji. W zależności od tego, jaki jest nasz produkt i jaki jest nasz klient, to informacje jak ten nasz produkt komercjalizować znajdują się na rynku.

- Możemy powiedzieć, że maksymalnie 50 proc. informacji o produkcie - jaki on jest i czy spełnia warunki takie, że da się go skomercjalizować - możemy wymyślić wewnątrz naszej organizacji (firmy). Pozostałe 50 proc. informacji znajduje się na zewnątrz. Czyli żeby skutecznie skomercjalizować produkt, trzeba wyjść z biura, trzeba wyjść na zewnątrz do klienta i dowiedzieć się, co klient myśli i jak ocenia nasz produkt - tłumaczy ekspert EY.

Arkadiusz Ekiert

REKLAMA

'Fundusze Europejskie'

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej