Polska musi stawiać na ICT

Jak prognozuje bank HSBC, eksport, który w 2030 r. przekroczy 500 mld USD, będą napędzać produkty informacyjno-komunikacyjne - donosi "Puls Biznesu".

2015-05-28, 08:16

Polska musi stawiać na ICT
. Foto: Glow Images/East News

Eksport z Polski będzie rósł o 5-6 proc. rocznie, a do 2030 r. może się zwiększyć ponad dwukrotnie: do ponad 500 mld USD - wynika z prognoz przygotowanych przez ośrodek analityczny Oxford Economics na zlecenie banku HSBC.

Eksportowane będą głównie maszyny przemysłowe i sprzęt transportowy, ale - zgodnie ze światowymi trendami - na znaczeniu będzie zyskiwał eksport produktów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) i farmaceutycznych, a spadał udział żywności i tekstyliów.

Choć eksperci HSBC oceniają, że Polska jest w tyle za niektórymi krajami UE w infrastrukturze ICT, to ten sektor jest mocny. - Eksport szeroko rozumianego sektora ICT, obejmującego nie tylko consumer electronics, ale także automatykę, AGD czy oprogramowanie, to już prawie 8 proc. całości eksportu i 8 proc. PKB. Rynek szacowany jest na 125 mld zł sprzedaży - mówi Stefan Kamiński, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji.

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej