EXPO 2015: polskie firmy walczą o włoskie podniebienia

W 2014 roku wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych do Włoch wzrosła o ponad 8 procent, zaś w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku skok wyniósł aż 23 proc.

2015-06-09, 10:53

EXPO 2015: polskie firmy walczą o włoskie podniebienia
EXPO 2015. Foto: Materiały prasowe

Posłuchaj

Rynek włoski jest szansą dla polskich małych i średnich przedsiębiorstw mówi w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki Michał Polański z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

A może być jeszcze lepiej, bo w Mediolanie trwa wystawa światowa EXPO 2015, gdzie promujemy naszą żywność. - Polski eksport produktów spożywczych do Włoch rośnie, więc widać dobrą tendencję. Jednak głównym problemem w tej chwili to fakt, że polscy producenci dostarczają półprodukty. To oznacza, że jeśli pójdzie się do sklepu we Włoszech to polskich produktów się tam nie znajdzie. Nie egzystują tam polskie marki. Dzięki EXPO 2015 chcemy to zmienić. Ta wystawa jest jednym z najlepszych wehikułów promocyjnych w tym roku – uważa Michał Polański z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Bogata oferta wsparcia dla firm

Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani włoskim rynkiem mogą korzystać z szerokiego wsparcia. - Organizujemy dla przedsiębiorców cały program gospodarczy, który jest otwarty. To oznacza, że każdy przedsiębiorca, który chciałby w nim wziąć udział może to zrobić. Program obejmuje kilkanaście różnych przedsięwzięć. Są to wyjazdy na targi. Gdzie zapewniamy stoisko, gdzie przedsiębiorcy z Polski mogą wystąpić i zaprezentować swoje produkty. Promujemy nie tylko branżę spożywczą, ale także maszyny i urządzenia rolnicze. Wynika to z faktu, że tematem wystawy światowej jest nie tylko żywność, również wyżywienie planety, czyli wszystko co się łączy z rolnictwem – wylicza gość. - Poza wsparciem w uczestnictwie w targach wydaliśmy katalogi polskich przedsiębiorców, które będą bardzo szeroko dystrybuowana. One już w tej chwili są dostępne na stronie internetowej. Każda delegacja, która odwiedzi nasz pawilon także dostanie taki katalog – dodaje rozmówca.

Trudny rynek włoski

Rynek włoski jest rynkiem wymagającym, jest ogromna produkcja rodzimej żywności. Co więcej Włosi preferują lokalne produkty. To oznacza, że trudno jest dostać się na ten rynek. - Polscy przedsiębiorcy o tym wiedzą. Nawet te firmy, które już są na tym rynku, uważają, że tego typu działalność jak promocja podczas wystawy EXPO może pomóc im umocnić swoją pozycję – wyjaśnia ekspert.

Wystawa EXPO w Mediolanie potrwa do 31-go października. Od jej otwarcia, czyli od 1-go maja,  polski pawilon odwiedziło już ponad 100 tysięcy gości.

REKLAMA

Kamil Piechowski, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej