24. Poziom: Zbadano polskich internautów-graczy

Aż 92 proc. polskich użytkowników Internetu spędza czas przy różnego rodzaju grach. Wśród najczęściej wybieranych tytułów znajdują się m.in. Battlefield, Counter Strike oraz World of Tanks. Wyniki te są rezultatem badania, które zostało przeprowadzone przez firmę Polskie Badania Internetu.

2015-09-05, 20:28

24. Poziom: Zbadano polskich internautów-graczy
mat. ilustracyjne. Foto: pixabay.com/bohed

Posłuchaj

05.09.15 Andrzej Garapich: „Internet jest największym dostarczycielem rozrywki we współczesnym świecie (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych. W analizie uczestniczyło 522 osób powyżej 15 roku życia. Pod uwagę wzięto różnego typu gry. Od online i komputerowych, po karciane oraz fabularne. Internautów zapytano, w które z wymienionych w badaniu gier grali w ciągu ostatniego roku. 

– Mamy do czynienia ze stereotypem gracza, którym najczęściej jest młody mężczyzna poświęcający większą część swojej aktywności grom video. Faktycznie jest to jedna z wielu grup. Licznie reprezentowane są panie. Co najciekawsze, grają również w gry wojenne, które powinny być raczej domeną mężczyzn. Kolejną grupą są starsi internauci, powyżej 45 roku życia. Często są to dobrze wykształcone osoby z dobra znajomością nowych technologii – powiedziała dr Anna Miotk, autorka badania. 

Analiza wyników badania pokazała, że angażowanie się w gry internetowe jest również sposobem nawiązywania kontaktów społecznych oraz integracji w grupie osób, z którymi prowadzi się wirtualną rozgrywkę.

– Dobrym przykładem takiego zachowania jest moja koleżanka, która na co dzień jest śpiewaczką operową. Jednak w wolnych chwilach lubi spędzać czas na zabawie z grami. W jednej z nich jest szefową grupy graczy, którymi są głównie nastolatkowie. Razem chcą osiągnąć pewien poziom, który pozwoli im na zdobycie wymiernych korzyści finansowych. Jest to przykład współpracy i łączenia się osób, które w realnym życiu raczej by się nie spotkały – dodała dr Anna Miotk.

Prezes PBI – Andrzej Garapich – przyznał, że Internet jest podstawową formą rozrywki dla młodych ludzi poniżej 25 roku życia. To właśnie w sieci użytkownicy Internetu poszukują gier on-line, przy których spędzają wolny czas.

– Gry są niezwykle ważnym i czasochłonnym sposobem współczesnej zabawy. To nie książki, nie telewizja, a właśnie gry w Internecie są kluczowym sposobem rozrywki. Jesteśmy świadkami pewnego przełomu kulturowego – dodał.

Ponadto w audycji recenzent 24. Poziomu Kuba Lech opowiedział o konwersji gry X-COM: Enemy Unknown.

Nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

Gospodarzem audycji była Kasia Gizińska.  

Polskie Radio 24/db/wj

Polecane

Wróć do strony głównej