Jak geomarketing może wpłynąć na rozwój biznesu?
W Warszawie w środę odbywa się II edycja konferencji Geomarketing Forum. W jej trakcie uczestnicy dyskutują m.in. o tym, jak korzystanie z informacji geoprzestrzennych wpływa na rozwój biznesu i jak umiejętnie planować kampanie reklamowe i zarządzać działami sprzedaży, a także jak optymalizować przychody nowych firm.
2015-10-28, 12:28
Posłuchaj
Geomarketing stał się jednym z ważniejszych narzędzi marketingu i promocji.
- Jest to dobre narzędzie dla wszystkich. Dotąd narzędzia analityczne bazujące na informacji geoprzestrzennej były podstawowym narzędziem dla dużych korporacji, sieci handlowych, banków, ubezpieczycieli, stacji benzynowych. Natomiast w dniu dzisiejszym po tego typu narzędzia sięgają już przede wszystkim mali i średni przedsiębiorcy, czyli ci, którzy powodują, że polska gospodarka jest coraz większa, coraz lepsza – mówi Paweł Kacperek z Geomarketing Forum.
Pomoc w maksymalizacji przychodów
Korzystanie z tego narzędzia może przynieść wiele korzyści firmom.
- Przede wszystkim jest to narzędzie służące do tego, żeby analizować popyt, żebyśmy mogli coraz lepiej i coraz więcej sprzedawać. Innymi słowy: geomarketing ma maksymalizować firmom przychody – podkreśla gość radiowej Jedynki. – To narzędzie pomaga firmom lepiej, precyzyjniej trafiać z komunikatem reklamowym, akcją promocyjną czy sprzedażową do tej grupy docelowej, do której byśmy chcieli trafić, do tych, którzy rzeczywiście potrzebują naszych usług, a być może jeszcze o nich nie wiedzą – dodaje.
REKLAMA
Geomarketing kosztuje
Ekspert dodaje, że korzystanie z geomarketingu wiąże się z pewnymi kosztami, które ponieść muszą firmy.
- Jeżeli położymy na szali wydatki marketingowe, które nie zawsze przynoszą efekt, wydatki reklamowe, to stosunek kosztów poniesionych na czasami nietrafioną zupełnie reklamę w stosunku do kosztów na geomarketing, który może maksymalizować nam przychody, jest niewspółmierny – zaznacza Paweł Kacperek.
Geomarketing może być przydatny szczególnie małym firmom
Jak podkreśla gość radiowej Jedynki, duże firmy już znają i wykorzystują geomarketing. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku mniejszych firm.
- Natomiast duża część naszej gospodarki to małe, średnie przedsiębiorstwa, start-upy, czyli wszyscy ci, którym najbardziej zależy, żeby biznes rozwijać, a geomarketing to są właśnie te nowe technologie, te narzędzia, które pozwalają sprzedawać więcej – mówi Paweł Kacperek.
REKLAMA
Do posługiwania się geomarketingiem w celu zwiększenia rentowności otwarcie przyznają się banki, galerie handlowe, restauracje, przedsiębiorstwa energetyczne i deweloperzy.
Elżbieta Mamos, awi
REKLAMA