Jak geomarketing może wpłynąć na rozwój biznesu?

W Warszawie w środę odbywa się II edycja konferencji Geomarketing Forum. W jej trakcie uczestnicy dyskutują m.in. o tym, jak korzystanie z informacji geoprzestrzennych wpływa na rozwój biznesu i jak umiejętnie planować kampanie reklamowe i zarządzać działami sprzedaży, a także jak optymalizować przychody nowych firm.

2015-10-28, 12:28

Jak geomarketing może wpłynąć na rozwój biznesu?
Geomarketing stał się jednym z ważniejszych narzędzi marketingu i promocji. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O wykorzystywaniu geomarketingu przez polskie firmy mówił w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki: Paweł Kacperek z Geomarketing Forum (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Geomarketing stał się jednym z ważniejszych narzędzi marketingu i promocji.

- Jest to dobre narzędzie dla wszystkich. Dotąd narzędzia analityczne bazujące na informacji geoprzestrzennej były podstawowym narzędziem dla dużych korporacji, sieci handlowych, banków, ubezpieczycieli, stacji benzynowych. Natomiast w dniu dzisiejszym po tego typu narzędzia sięgają już przede wszystkim mali i średni przedsiębiorcy, czyli ci, którzy powodują, że polska gospodarka jest coraz większa, coraz lepsza – mówi Paweł Kacperek z Geomarketing Forum.

Pomoc w maksymalizacji przychodów

Korzystanie z tego narzędzia może przynieść wiele korzyści firmom.

- Przede wszystkim jest to narzędzie służące do tego, żeby analizować popyt, żebyśmy mogli coraz lepiej i coraz więcej sprzedawać. Innymi słowy: geomarketing ma maksymalizować firmom przychody – podkreśla gość radiowej Jedynki. – To narzędzie pomaga firmom lepiej, precyzyjniej trafiać z komunikatem reklamowym, akcją promocyjną czy sprzedażową do tej grupy docelowej, do której byśmy chcieli trafić, do tych, którzy rzeczywiście potrzebują naszych usług, a być może jeszcze o nich nie wiedzą – dodaje.

REKLAMA

Geomarketing kosztuje

Ekspert dodaje, że korzystanie z geomarketingu wiąże się z pewnymi kosztami, które ponieść muszą firmy.

- Jeżeli położymy na szali wydatki marketingowe, które nie zawsze przynoszą efekt, wydatki reklamowe, to stosunek kosztów poniesionych na czasami nietrafioną zupełnie reklamę w stosunku do kosztów na geomarketing, który może maksymalizować nam przychody, jest niewspółmierny – zaznacza Paweł Kacperek.

Geomarketing może być przydatny szczególnie małym firmom

Jak podkreśla gość radiowej Jedynki, duże firmy już znają i wykorzystują geomarketing. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku mniejszych firm.

- Natomiast duża część naszej gospodarki to małe, średnie przedsiębiorstwa, start-upy, czyli wszyscy ci, którym najbardziej zależy, żeby biznes rozwijać, a geomarketing to są właśnie te nowe technologie, te narzędzia, które pozwalają sprzedawać więcej – mówi Paweł Kacperek.

REKLAMA

Do posługiwania się geomarketingiem w celu zwiększenia rentowności otwarcie przyznają się banki, galerie handlowe, restauracje, przedsiębiorstwa energetyczne i deweloperzy.

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej