W internecie mniej ogłoszeń o pracy sezonowej, ale więcej o zatrudnieniu na stałe
W internecie mniej ogłoszeń o pracy sezonowej, ale więcej o zatrudnieniu na stałe - wynika z danych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych.
2015-11-10, 09:41
Barometr Ofert Pracy, pokazujący zmiany liczby ogłoszeń o zatrudnieniu zamieszczanych w sieci, w październiku ponownie wzrósł. Pod koniec ubiegłego miesiąca w internecie opublikowanych było blisko 130 tysięcy ofert.
Autorzy raportu wyjaśniają, że pozytywnie na nasz rynek pracy wpływa sytuacja gospodarcza.
Osoby poszukujące zatrudnienia sezonowego miały największe szanse jego znalezienia w województwach łódzkim, mazowieckim, małopolskim i dolnośląskim, z kolei największy sezonowy spadek ofert odnotowano w warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim i lubuskim.
Biorąc pod uwagę wszystkie miejsce pracy - sezonowe i stałe - w październiku ich liczba wzrosła dla osób wykształconych w kierunku usług, nie zmieniła się znacząco dla absolwentów nauk społecznych i prawnych, a spadła- dla absolwentów nauk ścisłych.
IAR, abo