"Cyfrowe" wyzwania dla nowego rządu

Jednolity rynek cyfrowy to wielka szansa dla Polski. Musimy ją jednak odpowiednio wykorzystać - mówią uczestnicy Warsaw International Media Summit. Aby tak się stało, potrzebna jest dyskusja wokół tego tematu z udziałem m.in. Ministerstwa Cyfryzacji.

2015-11-18, 16:57

"Cyfrowe" wyzwania dla nowego rządu
Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski i Przemysław Kurczewski, prezes firmy Emitel. Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

To jest niewątpliwie szansa dla Polski, mówił o jednolitym rynku cyfrowym Przemysław Kurczewski, prezes firmy Emitel, w czasie Warsaw International Media Summit (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- Moim zdaniem jesteśmy na etapie, kiedy potrzebujemy pewnej rozmowy, która powinna odbyć się w Polsce. Do tej pory odbywało się to w sposób zbyt szczątkowy i wyrywaczy. Ta dyskusja powinna być przeprowadzona przez przedstawicieli polskiego rządu, być może przez Ministerstwo Cyfryzacji i powinna dotyczyć tego na jakich zasadach powinniśmy w nim uczestniczyć, w jakim tempie powinniśmy w niego wejść, jakie będą konsekwencje dostosowania się do jednolitego rynku cyfrowego - twierdzi Przemysław Kurczewski, prezes firmy Emitel.

Na nowy rząd, w kontekście cyfryzacji radiofonii w naszym kraju, liczy także prezes Polskiego Radia, Andrzej Siezieniewski.

- Mam konkretny adres do nowego rządu, do regulatorów, by o interesy radia cyfrowego, upominali się głośniej niż dotychczas. Do tej pory nie mieliśmy programu rządowego poświęconego tej kwestii, co może sugerować, że nasze państwo nie jest tym zainteresowane. A to znaczy, że nie wykazało żadnego zainteresowania przyszłością radia, jako medium towarzyszącego milionom słuchaczy – mówi prezes Polskiego Radia.

Projekt cyfrowego nadawania i odbioru radia realizuje obecnie 14 krajów.

REKLAMA

W Warszawie do czwartku trwa Warsaw International Media Summit. Polskie Radio objęło kongres Strategicznym Patronatem Medialnym.

Błażej Prośniewski

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej