PKP Intercity: nowy system sprzedaży. Będzie można upolować tańszy bilet?
PKP Intercity rozpoczęły wdrażanie tak zwanego dynamicznego systemu sprzedaży biletów. Oznacza to, że cena będzie dostosowana do popularności danego połączenia.
2016-01-22, 13:35
Posłuchaj
Dla osób, które polują na okazje, może to być szansa na bardzo tani przejazd. Jeśli system będzie działał sprawnie, skończą się kłopoty z kupnem niektórych rodzajów biletów.
System wprowadzany etapami
Jednak, jak mówi prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, wprowadzanie systemu rozłożono na raty. W tej chwili nowy system jest już dostępny w ekspresach. Prezes zapowiedział, że chce, by w 2016 roku objął też tak zwane pociągi ekonomiczne, czyli Intercity i TLK, na których obowiązuje rezerwacja miejsc.
2 mld zł z UE na inwestycje
Państwowy przewoźnik otrzymał z funduszy unijnych prawie dwa miliardy złotych na inwestycje. Część nich zostanie przeznaczona na modernizację taboru. Unowocześnione zostaną także tak zwane internetowe kanały sprzedaży. Prezes przyznał, że należy wykonać dużo pracy, by je unowocześnić. Celem zmian jest zwiększenie funkcjonalności zarówno strony internetowej, jak i kanałów sprzedaży.
Problemy w przeszłości
Wprowadzenie nowego systemu sprzedaży PKP Intercity zapowiadały od kilku lat. W 2014 roku po wprowadzeniu oferty na pociągi Pendolino, system zawiesił się. Przewoźnik przez kilka dni nie mógł prowadzić przedsprzedaży.
REKLAMA
System zawieszał się także w zeszłym roku.
IAR, awi
Polecane
REKLAMA