Rynek aplikacji mobilnych dynamicznie rośnie

Według analiz Komisji Europejskiej, tylko w krajach Unii Europejskiej do 2018 r. jego przychody sięgną 63 miliardów euro.

2016-03-07, 13:31

Rynek aplikacji mobilnych dynamicznie rośnie
Zdaniem eksperta, rynek aplikacji będzie się teraz stawał coraz bardziej spersonalizowany. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O rynku aplikacji w Polskim Radiu 24 mówi Ignacy Bochiński, partner Agencji Kerris (Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Aplikacji z roku na rok przybywa, w Polsce mamy dostęp do ok 4 mln aplikacji, ale korzystamy zaledwie z kilku dziennie -mówi Ignacy Bochiński, partner Agencji Kerris.

- Jest ich miliony. Teraz jest tylko pytanie, czy te miliony są w naszych telefonach, raczej nie. Każdy ma koło 40-50 aplikacji. A korzystamy z 6 do 10 dziennie, które rozwiązują nam jakiś problem jak skrzynka pocztowa, czy nawigacja. Jest też dużo aplikacji tworzonych na potrzeby marketingowe, stoją za nimi duże pieniądze – wyjaśnia gość.

Biznes korzysta z aplikacji
 
O wzroście zysków rynku aplikacji będą stanowić w dużym stopniu aplikacje dedykowane dla biznesu. Rzeczywiście coraz częściej są wykorzystywane w biznesie, choćby do wewnętrznej komunikacji w firmie.

- Te aplikacji bazują na poprawie komunikacji często usprawniają pracę pracowników. Umożliwiają na przykład dostęp z każdego miejsca do bieżącej działalności firmy – opowiada gość Polskiego Radia 24.

Aplikacja szyta na miarę
 
Zdaniem eksperta, rynek aplikacji będzie się teraz stawał coraz bardziej spersonalizowany, czyli odpowiadał na potrzeby zarówno konkretnych sektorów, jak i konsumentów.

- Jeśli ja interesuję się snowboardem i lubię jeździć w góry, to aplikacja dla snowboardzisty będzie mówiła, czy można dziś iść na deskę. Będą powstawały aplikacje profilowane do określonego stylu życia i będą zbierały wszystkie funkcje i podawały kompletny pakiet informacji w najbardziej użyteczny sposób – prognozuje specjalista.

Jak pokazują analizy KE, deweloperzy aplikacji z UE odpowiadają za 43 proc. globalnych przychodów rynku aplikacji konsumenckich. To powód do optymizmu, nie należy jednak zapominać o wyzwaniach, z którymi będzie musiał się zmierzyć rynek w najbliższych latach, czyli m.in. brakiem programistów.

REKLAMA

Elżbieta Szczerbak, abo

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej