Cydr błyskawicznie podbił polski rynek alkoholi lekkich
Od pojawienia się na naszym rynku alkoholi lekkich polskiego cydru minęły dopiero trzy lata, a już trunek ten podbił serca konsumentów.
2016-05-18, 12:55
Posłuchaj
W 2013 r. w Polsce sprzedano 2 mln litrów cydru, w roku 2014 było to już ponad 10 mln litrów tego alkoholu wyprodukowanego w kraju.
- W ujęciu całorocznym konsumpcja cydru zatrzymała się na poziomie 12 mln litrów w 2015 r. Przewidujemy, że w tym roku będzie to ok. 15 mln litrów cydru - mówi Michał Rozalicz z Ambra S.A.
Cydr jest coraz bardziej rozpoznawalny na naszym rynku
Polacy chętnie sięgają po ten alkohol i mimo, że jest to nowy produkt na polskim rynku, cydr jest coraz bardziej rozpoznawalny.
- Polscy konsumenci w ciągu tych trzech lat nauczyli się pić cydr. 30 proc. deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy - mówi Agata Domaradzka, brand manager z Ambra S.A.
REKLAMA
Producenci cydru wspomagają polskich sadowników
Producenci cydru, wykorzystując nasze krajowe jabłka, wspomagają, choć na razie w niewielkim stopniu, polskich sadowników.
- Potencjał wykorzystania polskiej produkcji jabłek przez sektor produkcji cydru jest na poziomie poniżej 1 proc. Natomiast w miarę rozwoju rynku na pewno ten udział będzie się zwiększał proporcjonalnie do produkcji cydru w Polsce, a po drugie do produkcji wysokiej jakości, tzn. wykorzystującej naturalny sok z jabłek, a nie koncentrat mogący pochodzić z różnych części świata – przewiduje Michał Rozalicz.
Sprzedaż cydru w Polsce w latach 2013-2019 ma rosnąć w tempie niemal 30 proc. rocznie. To wynik najnowszej prognozy International Wine & Spirit Research. Sprzedaż żadnego innego dostępnego na rynku alkoholu nie będzie rosła tak szybko.
Elżbieta Mamos, awi
REKLAMA
Polecane
REKLAMA