Discovery Polska kupuje udziały w spółce telewizyjnej Agory

Agora zawarła z Discovery Polska umowę inwestycyjną dotyczącą spółki Green Content, podała Agora.

2016-12-09, 15:32

Discovery Polska kupuje udziały w spółce telewizyjnej Agory
Agora ocenia, że jej nowy kanał telewizyjny Metro ma szansę osiągnąć rentowność w ciągu 4-5 lat. Foto: Glow Images/East News

"Na dzień zawarcia powyższej umowy kapitał zakładowy Green Content składa się z 4 000 udziałów, każdy o wartości nominalnej 50 zł. W związku z zawarciem umowy, Discovery nabyła od Agory 860 udziałów w kapitale zakładowym Green Content o wartości nominalnej 50 zł każdy i łącznej wartości nominalnej 43 tys. zł, reprezentujących 21,5% kapitału zakładowego Green Content, za cenę 4 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Dodatkowo, Discovery złożyła oświadczenie o objęciu 2 150 udziałów (każdy o wartości nominalnej 50 zł) w podwyższonym kapitale zakładowym Green Content, w zamian za wkład pieniężny o wartości 10 mln zł, podano również.

"W wyniku powyższych zdarzeń Discovery posiadać będzie łącznie 3 010 udziałów w kapitale zakładowym Green Content, co stanowić będzie, po podwyższeniu kapitału, około 48,94% głosów na zgromadzeniu wspólników Green Content. Jednocześnie umowa zgodnie ze zdefiniowanymi w niej zasadami przewiduje możliwość sprzedaży przez Agorę pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r." – czytamy dalej.

Transakcja będzie miała pozytywny wpływ na wyniki spółki oraz Grupy Agora w czwartym kwartale 2016 r. Szacowany wpływ powyższej transakcji na wyniki Agory wyniesie 1,8 mln zł, a na wyniki Grupy Agora w wysokości 10,5 mln zł, głównie ze względu na przeszacowanie do wartości godziwej inwestycji zachowanej w spółce zgodnie ze standardami MSSF, zaznaczono w informacji.

REKLAMA

Nowy kanał telewizyjny Metro

W grudniu ub.r. Green Content - spółka zależna Agory - otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) koncesję na rozpowszechnianie w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym programu telewizyjnego.

Agora ocenia, że jej nowy kanał telewizyjny Metro ma szansę osiągnąć rentowność w ciągu 4-5 lat po osiągnięciu min. 1-1,15% udziału w oglądalności, poinformował w listopadzie prezes Agory Bartosz Hojka. TV ruszyła 2 grudnia.

ISBnews, awi


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej