Sposób na udane biznes: dane geoprzestrzenne

Ryzyko związane z otwieraniem pierwszego biznesu można zminimalizować. Pozwala na to geomarketing - narzędzie wykorzystujące informacje o lokalizacji i otoczeniu w którym ma być ulokowany nasz biznes.  

2017-06-13, 13:13

Sposób na udane biznes: dane geoprzestrzenne
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: Sergey Nivens/Shutterstock.com

Posłuchaj

O geomarketingu w audycji "Agro-Fakty" radiowej Jedynki (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jakie korzyści możemy mieć z geomarketingu wyjaśnia Marek Turlejski z firmy Datawise.

- W zależności od tego, gdzie inwestujemy mamy różne otoczenie, które może nam sprzyjać, lub przeszkadzać. Mamy również dostęp do coraz dokładniejszych i szerszych informacji o tym co się dzieje wokół nas. Możemy z nich korzystać, jeśli chcemy założyć biznes – podkreśla.

Dostępne i przejrzyste


Marek Turlejski podkreśla, że informacje geoprzestrzenne są coraz bardziej dostępne i łatwiejsze do wykorzystania.

- Informacje mamy coraz dokładniejsze, są one umiejscowione na mapie i są zrozumiałe – wyjaśnia.

Dużo danych za darmo

Wiele danych geoprzestrzennych możemy zdobyć w bardzo prosty sposób wykorzystując po prostu internet- dodaje Marek Turlejski.

- Po pewne informacje można sięgnąć do źródeł oficjalnych, publicznych takich ja portal Głównego Urzędu Statystycznego. Są również specjalistyczne serwisy, które pozwalają w bardzo krótkim czasie określić szereg miar istotnych dla rozpoczęcia biznesu w określonej lokalizacji – dodaje.  

Duże firmy zwykle korzystają z narzędzi geomarketingowych, teraz coraz częściej sięgają po mnie także ci mniejsi.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, abo

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej