Polacy jedzą 3 kg słodyczy rocznie. Niemcy – 10 kilogramów
Polska branża producentów słodyczy od ponad 20 lat systematycznie rośnie. Ile jest wart światowy i polski rynek, mówi w Agro Faktach radiowej Jedynki Bogna Zasadzka, analityk z DNB Bank Polska.
2017-11-26, 08:16
Posłuchaj
jak ocenia polski rynek słodyczy rośne wyraźnie szybciej niż rynki innych krajów UE.
Rynek światowy wart 179 mld dolarów, polski – 3 mld dol.
I wylicza że, światowy rynek słodyczy wart jest 179 mld dolarów i rośnie o 1,5 procent rocznie.
Dodaje, że najbardziej dynamiczny jest rynek azjatycki, następnie europejski, a także amerykański.
− Natomiast rynek polski wart jest 3,3 mld dolarów i rośnie od 3 do 5 procent rocznie, mówi gość Agro Faktów.
Polak zjada 3 kg słodyczy rocznie, Niemiec – 10 kg
Wraz ze wzrostem zamożności, Polacy częściej i chętniej kupują słodycze, zwłaszcza czekoladę i wyroby czekoladowe.
REKLAMA
Polacy zjadają średnio ok. 3 kg słodyczy rocznie, gdy Niemcy spożywają 9-10 kg słodkości.
Motorem wzrostu rynku w Polsce jest eksport
Ale nie tylko popyt na rynku krajowym stymuluje rozwój słodkiej branży w Polsce.
Motorem rozwoju branży jest eksport. Za granicę trafia jedna trzecia produkcji, ocenia si, że polskie wyroby są bardzo konkurencyjne na rynku europejskim, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i w Niemczech.
Największy udział w polskim rynku zajmują wyroby czekoladowe
Branża dzieli się na kilka segmentów, największy udział, bo aż 50 proc. przypada na segment wyrobów czekoladowych.
Eksperci szacują, że w nadchodzących latach rynek słodyczy w Polsce będzie powoli, ale systematycznie rosnąć.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA