Polacy jedzą 3 kg słodyczy rocznie. Niemcy – 10 kilogramów

Polska branża producentów słodyczy od ponad 20 lat systematycznie rośnie. Ile jest wart światowy i polski rynek, mówi w Agro Faktach radiowej Jedynki Bogna Zasadzka, analityk z DNB Bank Polska.

2017-11-26, 08:16

Polacy jedzą 3 kg słodyczy rocznie. Niemcy – 10 kilogramów
Rynek słodyczy w Polsce wart jest 13 mld zł. Z czego 50 proc. zajmują wyroby czekoladowe.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Ile jest wart światowy i polski rynek słodyczy, mówi w Agro Faktach radiowej Jedynki Bogna Zasadzka, analityk z DNB Bank Polska.
+
Dodaj do playlisty

jak ocenia polski rynek słodyczy rośne wyraźnie szybciej niż rynki innych krajów UE.

Rynek światowy wart 179 mld dolarów, polski – 3 mld dol.

I wylicza że, światowy rynek słodyczy wart jest 179 mld dolarów i rośnie o 1,5 procent rocznie.

Dodaje, że najbardziej dynamiczny jest rynek azjatycki, następnie europejski, a także amerykański.

− Natomiast rynek polski wart jest 3,3 mld dolarów i rośnie od 3 do 5 procent rocznie, mówi gość Agro Faktów.

 Polak zjada 3 kg słodyczy rocznie, Niemiec – 10 kg

Wraz ze wzrostem zamożności, Polacy częściej i chętniej kupują słodycze, zwłaszcza czekoladę i wyroby czekoladowe.

REKLAMA

Polacy zjadają średnio ok. 3 kg słodyczy rocznie, gdy Niemcy spożywają 9-10 kg słodkości.

Motorem wzrostu rynku w Polsce jest eksport

Ale nie tylko popyt na rynku krajowym stymuluje rozwój słodkiej branży w Polsce.

Motorem rozwoju branży jest eksport. Za granicę trafia jedna trzecia produkcji, ocenia si, że polskie wyroby są bardzo konkurencyjne na rynku europejskim, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i w Niemczech.

Największy udział w polskim rynku zajmują wyroby czekoladowe

Branża dzieli się na kilka segmentów, największy udział, bo aż 50 proc. przypada na segment wyrobów czekoladowych.

Eksperci szacują, że w nadchodzących latach rynek słodyczy w Polsce będzie powoli, ale systematycznie  rosnąć.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej