200km/h, a nawet szybciej. Najpierw trzeba przebudować kolejowe szlaki
Aby pociągi w Polsce jeździły ze znacznie wyższymi prędkościami niż obecnie nie wystarczą nowoczesne składy, których z roku na rok przybywa. Niezbędna jest też modernizacja szlaków kolejowych, co wymaga ogromnych nakładów.
2018-01-19, 15:54
– Projektant modernizacji linii kolejowej 202 (Gdynia-Słupsk – red.) ma tak ją przygotować, aby możliwe było osiągnięcie prędkości 200 km/h i wyższej na jej dużej części – zapowiedział w Gdańsku prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Może jeszcze szybciej
PKP PLK zleci również przygotowanie zawieszenia sieci „ciężkiej”, która, przy swoich parametrach, pozwoli w przyszłości na przejazd do 240 km/h.
Jak podaje "Rynek Kolejowy" – przygotowanie linii do prędkości 200 km/h powinno być ułatwione między Słupskiem a Lęborkiem, gdzie przed 1939 rokiem istniały już dwa tory, a duża liczba dróg została przeniesiona nad lub pod tory.
Trudniejsza sytuacja jest, na odcinku Lębork-Trójmiasto, gdzie kolizji drogi kolejowej i tych dla samochodów jest więcej.
REKLAMA
Poczekamy kilka lat
Prace projektowe linii 202 mają zakończyć się w IV kwartale 2019 r., a roboty budowlane o wartości blisko 2 mld zł zaplanowano na lata 2020-2023.
W przyszłości do prędkości 200 km/h ma być przystosowanych co najmniej 1,5 tys. kilometrów linii kolejowych.
Rynek Kolejowy, ak, NRG
REKLAMA