Nowe trendy na rynku żywności: produkty ekologiczne i półprodukty

Okazuje się, że rynek produktów spożywczych rozwija się i dopasowuje do zmian społecznych, naszych przyzwyczajeń, nie mówiąc o modzie.

2018-04-09, 15:05

Nowe trendy na rynku żywności: produkty ekologiczne i półprodukty
Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na żywność ekologiczną i półprodukty. Foto: Twin Design/Shutterstock.com

Posłuchaj

Jakie są nowe trendy na rynku czynnościowym i jak je wykorzystać w biznesie, zastanawia się w Agro-Faktach radiowej Jedynki Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Jakie są nowe trendy i jak je wykorzystać w biznesie, zastanawia się w Agro-Faktach radiowej Jedynki Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności.

−  Z jednej strony mamy powiększające się półki z produktami ekologicznymi, pełniącymi funkcje prozdrowotne, z drugiej strony obserwujemy zainteresowanie konsumentów tym, co związane jest z przyjaznym środowiskiem, czyli opakowaniami, oznakowaniem, wykorzystaniem zasobów, mówi gość radiowej Jedynki.

Coraz więcej dań gotowych i półproduktów

Inną zmianą, którą wymusili konsumenci, jest pojawianie się coraz większej liczby dań gotowych lub półproduktów.

 I właśnie ta ostatnia kategoria – półproduktów, z którymi konsumenci mogą jeszcze coś zrobić, dodać, ale jednocześnie nie wymagają tak dużego nakładu pracy, jak w przypadku przygotowywania produktu od początku, przebija się coraz bardziej i jest coraz bardziej ceniona przez konsumentów, mówi gość Polskiego Radia.

Andrzej Gantner dodaje, że na wszystkie te zmiany polski przemysł spożywczy jest gotowy i za nimi nadąża.

Podkreśla, że polski przemysł spożywczy jest już wyposażony w nowoczesne technologie i maszyny, które pozwalają na tworzenie oferty innowacyjnej i oczekiwanej przez konsumenta.
To ważne, zwłaszcza  jeśli chcemy zachować pozycję znaczącego eksportera żywności

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

Wróć do strony głównej