Nowe trendy na rynku żywności: produkty ekologiczne i półprodukty
Okazuje się, że rynek produktów spożywczych rozwija się i dopasowuje do zmian społecznych, naszych przyzwyczajeń, nie mówiąc o modzie.
2018-04-09, 15:05
Posłuchaj
Jakie są nowe trendy i jak je wykorzystać w biznesie, zastanawia się w Agro-Faktach radiowej Jedynki Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności.
− Z jednej strony mamy powiększające się półki z produktami ekologicznymi, pełniącymi funkcje prozdrowotne, z drugiej strony obserwujemy zainteresowanie konsumentów tym, co związane jest z przyjaznym środowiskiem, czyli opakowaniami, oznakowaniem, wykorzystaniem zasobów, mówi gość radiowej Jedynki.
Coraz więcej dań gotowych i półproduktów
Inną zmianą, którą wymusili konsumenci, jest pojawianie się coraz większej liczby dań gotowych lub półproduktów.
I właśnie ta ostatnia kategoria – półproduktów, z którymi konsumenci mogą jeszcze coś zrobić, dodać, ale jednocześnie nie wymagają tak dużego nakładu pracy, jak w przypadku przygotowywania produktu od początku, przebija się coraz bardziej i jest coraz bardziej ceniona przez konsumentów, mówi gość Polskiego Radia.
Andrzej Gantner dodaje, że na wszystkie te zmiany polski przemysł spożywczy jest gotowy i za nimi nadąża.
Podkreśla, że polski przemysł spożywczy jest już wyposażony w nowoczesne technologie i maszyny, które pozwalają na tworzenie oferty innowacyjnej i oczekiwanej przez konsumenta.
To ważne, zwłaszcza jeśli chcemy zachować pozycję znaczącego eksportera żywności
Elżbieta Mamos, jk