Dla dzieci i dla seniorów – Magiczny Dywan: uczy, bawi ale także rehabilituje
Funtronic to polska firma, która od blisko 4 lat działa na krajowym, ale także na międzynarodowym rynku. Jest ona producentem i dystrybutorem Magicznego Dywanu - interaktywnego urządzenia projekcyjnego (podłogi oraz stołu), które stanowi innowacyjną pomoc dydaktyczną i rehabilitacyjną
2018-04-15, 17:00
Posłuchaj
Urządzenie zawiera zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych oraz aplikacji rewalidacyjnych, przeznaczonych do pracy z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, a także rehabilitacji dorosłych i seniorów - tłumaczył w rozmowie z Justyną Golonko na antenie Polskiego Radia24 - Maciej Mazurkiewicz, prezes firmy Funtronic.
- Magiczny dywan to urządzenie, które zarówno bawi, uczy i pomaga w rehabilitacji. To interaktywny obraz, który obsługiwany za pomocą pilota oraz ruchów rąk i nóg. Idea tej zabawy polega na tym, żeby się dużo ruszać i jednocześnie mieć niesamowitą zabawę. W praktyce więc wyciągamy dziecko zza biurka a dziś jest to przecież ogromnym kłopotem, że dzieci wsiąkają nam w ekrany, smartfony. My proponujemy im inny rodzaj zabawy, dalej jest to interakcja i ten interaktywny świat ale biegamy, ćwiczymy a nauka przychodzi jakby mimochodem. Zabawa z dywanem uczy też pracy w grupie, co jest bardzo ważne w procesie edukacji, ale też jeszcze ważniejsze w procesie rehabilitacji. Dzieci korzystające z naszego urządzenia uśmiechają się, cieszą się i dzięki temu proces rehabilitacyjny przebiega dużo szybciej niż normalnie. Z naszego urządzenia, korzystają także osoby starsze, seniorzy. Dla nich wprowadziliśmy pakiety pozwalające na rehabilitację w czasie demencji starczej lub choroby Alzheimera - wyjaśniał Mazurkiewicz.
Produkt nieustannie ewoluuje dopasowując się do zapotrzebowania rynku. Co kilka miesięcy wychodzą nowe gry, a wraz z nimi nowe pakiety, które wzbogacają Magiczny Dywan.
Magiczny Dywan podbija świat
Przed polską firmą jeszcze nikt nie podjął się takiego działania, ale jak pokazują coroczne statystyki sprzedażowe, na rynku jest zapotrzebowanie na takie produkty. Funtronic jest liderem w dostarczaniu takiego rozwiązania zarówno na rynku polskim, jak i rynkach zagranicznych.
REKLAMA
- Wysyłamy najwięcej swoich podłóg interaktywnych do Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Litwy. Ponadto, w ostatnim czasie do portfolio klientów dołączyły takie kraje, jak: Francja, Rumunia, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy USA. Ciągle pracujemy nad rozwojem naszej sieci sprzedaży. Naszym celem na 2018 rok jest zwiększenie liczby europejskich krajów, w których dystrybuowany będzie Magiczny Dywan. Ponadto, będziemy skupiać się nad pracą na dwóch strategicznych dla nas rynkach, czyli USA i Bliskim Wschodzie Ta popularność naszego produktu wynika przede wszystkim z innowacyjnego podejścia do edukacji i rehabilitacji, ale również z niezawodności sprzętu. Chcieliśmy zrobić produkt o bardzo wysokiej jakości, ale przystępnej cenie dla polskiej edukacji i nam udało się - poinformował Mazurkiewicz.
Sukces wymaga cierpliwości i zaangażowanego całego zespołu
Funtronic to przykład firmy, która przeszła drogę od startupu do dojrzałego przedsiębiorstwa. Realizacja pomysłu stworzenia Magicznego Dywanu nie byłaby możliwa, gdyby nie znaczna pomoc Unii Europejskiej, która dofinansowała projekt kwotą ok. 800 000 złotych. Na początku 2014 roku firma mieściła się w garażu i zatrudniała trzy osoby. Dziś przy Magicznym Dywanie pracuje 25 osób i zatrudnienie rośnie - tłumaczył prezes firmy.
- Sukces wymaga cierpliwości, ale najważniejsze są trzy rzeczy: ludzie, ludzie i jeszcze raz ludzie. Zespół, który mamy jest niesamowity, to są młodzi ludzie niezwykle zmotywowani i jestem przekonany w 100 procentach, że tylko dzięki nim zawdzięczamy sukces naszej firmy - dodał.
Międzynarodowe nagrody i odznaczenia - potencjał zauważony
Innowacyjne rozwiązania edukacyjno-rehabilitacyjne zostały dostrzeżone na świecie. Przełom 2017/2018 roku to dla polskiej firmy technologicznej okres wielu wyróżnień zarówno na scenie krajowej, jak i międzynarodowej. Już na początku grudnia ubiegłego roku innowacyjne rozwiązania technologiczne stosowane przez Funtronic zostały docenione przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji w konkursie Digital Champions, którego polskie przedsiębiorstwo zostało laureatem.
REKLAMA
Natomiast w styczniu, firma Funtronic została wybrana do grona 10 najbardziej perspektywicznych start upów z Europy Środkowo-Wschodniej w międzynarodowym konkursie Bridge to MassChallenge. W związku z tym przedstawiciele polskiej firmy mieli okazję w lutym tego roku przedstawić swoje nowatorskie rozwiązania w zakresie edukacji i rehabilitacji podczas międzynarodowych finałów w Bostonie.
- Bardzo dużo się wtedy nauczyliśmy, mieliśmy spotkanie z mentorami, szefami największych amerykańskich firm, którzy dzielili się z nami swoją wiedzą - tłumaczy Markiewicz. Te nagrody, szczególnie nagroda w konkursie Młoda Marka Sukcesu dziennika "Rzeczpospolita", którą nagradzane są młode, dynamiczne polskie marki była dla nas ogromnym wyróżnieniem. To takie pokazanie, że było warto i że można osiągnąć, jeśli się tylko odpowiednio dużo poświęci czasu i ma się ten pomysł, który da się przekuć na pewna niszę rynkową - bo to jest kluczem do sukcesu - podsumował Maciej Mazurkiewicz, prezes firmy Funtronic.
Justyna Golonko, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA