W jaki sposób sukces polskich siatkarzy przekuć na sukces marketingowy?

Polscy siatkarze są bohaterami ostatnich dni. W niedzielę po raz trzeci w historii zostali najlepszą reprezentacją globu. W „Magazynie Sportowym”, razem ze specjalistą ds marketingu sportowego - Tomaszem Redwanem - zastanowiliśmy się, czy po zdobyciu złota mistrzostw świata mogą osiągnąć taki sam sukces marketingowy jak piłkarze.

2018-10-04, 20:38

W jaki sposób sukces polskich siatkarzy przekuć na sukces marketingowy?

Posłuchaj

4.10.18 Tomasz Redwan: „Siatkówka ma wiele do zaoferowania dla kibiców (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Radość z sukcesu polskich siatkarzy jest wśród kibiców ogromna. W dowód uznania zawodnicy gościli także na spotkaniach u prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego. Jednak pomimo licznych sukcesów, zarówno reprezentacyjnych, jak i klubowych, siatkówka w naszym kraju nie dorównuje piłce nożnej pod względem popularności.

– Taka jest rzeczywistość. Wynika to z bardzo prostych przesłanek. Wystarczy spojrzeć na liczby, które odzwierciedlają, ilu jest kibiców obu dyscyplin. Różnice widzimy na gruncie krajowym, ale gdybyśmy spojrzeli na to szerzej, w wymiarze globalnym, to zauważylibyśmy, że dystans pomiędzy piłka nożną a siatkówką wzrasta. Gdyby ktoś chciał spojrzeć na tę dyscyplinę przez pryzmat zachowań Polaków, to mógłby odnieść wrażenie, że jest ona bardzo popularna na świecie. Tak niestety nie jest – zauważył Tomasz Redwan.

Gość Polskiego Radia 24 podkreślił, że siatkówka daje mnóstwo emocji, a także zabawy. Dlatego rolą europejskiej i światowej federacji jest to, by zastanowić się, co najlepszego można z niej wyciągnąć, co jest piękne, interesujące i ciekawe dla postronnych kibiców.

– Należałoby skupić się na tym, czego siatkówka uczy, a uczy przede wszystkim zespołowości i pracy w grupie. Nie ma tu miejsca na indywidualne popisy. Wyzwaniem jest to, by do siatkówki przyciągnąć kibiców sportu, którzy do tej pory nie odkryli jej magii. Świetna zabawa, muzyka, pełne bezpieczeństwo. To wszystko mamy zapewnione na meczach siatkarskich. Ponadto siatkówka jest dyscypliną, która integruje, jest prorodzinna i pokazuje elementy patriotyzmu – dodał.

REKLAMA

„Magazyn Sportowy” prowadził Rafał Bała.

Polskie Radio 24/db

-----------------------

Data emisji: 4.10.18

Godzina emisji: 19:37

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej