Polski eksport meblami stoi, ale nasze marki pozostają anonimowe
Czy Polska nadal jest potentatem rynku meblowego? Na tak postawione pytanie na antenie radiowej Trójki w audycji "Bardzo Ważny Projekt" odpowiadał Tomasz Wiktorski - Zespół B+R Studio, Analizy rynku meblarskiego.
2019-03-21, 17:45
Posłuchaj
Jak mówił gość - polski rynek meblarski rósł nieustannie przez ostatnie trzy dekady. Do wzrostu sprzedaży na rynku krajowym przyczyniają się wydatki klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych, "bo coraz więcej uwagi przywiązujemy do tego jak mieszkamy i do tego jak wyglądają nasze biura".
Zdaniem eksperta - rynek meblarski także odczuwa deficyt rąk do pracy i wzrost wynagrodzeń. Rośnie cały czas zatrudnienie, które w zeszłym roku przekroczyło w branży meblarskiej 200 tys. osób.
W Europie pod względem eksportu mebli Polska zajmuje drugie miejsce po Niemczech, choć niedawno wyprzedziliśmy tradycyjnych liderów Włochów. Na świecie z ogromną przewagą liderem eksportu mebli są Chiny.
Niemcy, to dla nas - zauważył ekspert - z jednej strony konkurent, a z drugiej cel sprzedaży - bowiem wydatki na meble są w tym kraju 10 razy wyższe niż w Polsce.
REKLAMA
Jak zauważył Tomasz Wiktorski - polskim markom meblowym nie udało się mimo wysokiego eksportu odnieść znaczącego sukcesu i proces budowania marki "to praca do odrobienia".
Wiktor Legowicz, ak, NRG
REKLAMA