85 proc. produktów na stacjach Orlenu pochodzi od polskich producentów

Ponad 85 proc. produktów na stacjach Orlen pochodzi od polskich producentów – poinformował we wtorek w Krynicy prezes zarządu PKN Orlen.

2019-09-04, 09:09

85 proc. produktów na stacjach Orlenu pochodzi od polskich producentów
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Minale Tattersfield/CC BY-SA 2.0/Flickr

Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiciele spółki oraz polscy dostawcy na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści współpracy.

-Już ponad 85 proc. produktów na polskich stacjach jest wyprodukowanych przez polskich producentów – zaznaczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak powiedział, Orlen jako champion polskiej gospodarki działa w Polsce – to bardzo ważny rynek, który spółka musi rozwijać – ale równocześnie działa w innych częściach świata; koncern jest obecny na sześciu kontynentach, a jego produkty sprzedawane są już w ponad 100 krajach.

- Bardzo mocno się rozwijamy, realizujemy ważne plany inwestycyjne. Orlen rośnie w siłę – podkreślił Obajtek na briefingu prasowym.

Mówiąc o macierzystym rynku wielokrotnie podkreślał jego znaczenie dla spółki. „Dla nas bardzo ważne jest jak Polska się rozwija, bo korzystamy na wzmocnieniu polskiej gospodarki. Dlatego od samego początku w działalności kierujemy się ideą nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego” – podkreślił.

Zdaniem Obajtka, jest to bardzo ważne, gdyż tworzy zamknięty krwiobieg.

Członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka podziękowała obecnym w Krynicy nowym dostawcom za podjęcie współpracy z koncernem.

-Współpraca z dużą firmą to nie jest prosta rzecz, nie jest proste wyzwanie – zauważyła.

REKLAMA

Dla 90 proc. kierowców polskie pochodzenie produktu ma znaczenie

Jak podkreśliła Klarecka, spółka podjęła świadomą decyzję, żeby dywersyfikować dostawców. - Chcemy, żeby nasze produkty w jak największym zakresie pochodziły od polskich producentów. Po naszej stronie to jest również ogromne wyzwanie. Musimy to wszystko skoordynować, ale wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i że to naprawdę ma głęboki sens dla krajowej gospodarki i naszego biznesu – powiedziała.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie.

Natomiast 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.

To nie jedyna akcja Orlenu, promująca polskie produkty

Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.

PAP, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej