Od gór po Lubelszczyznę. Poznaliśmy najlepiej zarządzane polskie marki w dziedzinie turystyki

Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Śląsk Cieszyński, Lublin - miasto inspiracji oraz Miasto Toruń - te marki otrzymały tytuł "Polskiej Marki Turystycznej". To wyróżnienie dla najlepiej zarządzanych regionów turystycznych, przyznawane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną.

2019-09-16, 17:27

Od gór po Lubelszczyznę. Poznaliśmy najlepiej zarządzane polskie marki w dziedzinie turystyki
Przedstawiciele zwycięskich marek odebrali nagrody na gali w Warszawie. Foto: TT/MSiT

Posłuchaj

Witold Bańka: wyróżnione marki są często nieznane wśród zagranicznych turystów, wyróżnienie pomoże im w promocji (IAR)
+
Dodaj do playlisty
  • Ministerstwo Sportu i POT doceniły najlepiej zarządzane marki turystyczne
  • Laureaci mogą liczyć na wsparcie ekspertów i pomoc w promocji
  • Tytuł "Polska Marka Turystyczna" otrzymało 5 marek

Cała akcja to odpowiedź na szybko zmieniające się zwyczaje turystów i trendy w branży. Ma ona wspierać rozwój tzw. regionów turystycznych oraz lokalnych marek, które będą zachęcały ludzi do odwiedzania danych miejsc i pozostawania w nich jak najdlużej. Dla najlepszych władze i POT oferują pomoc doradczą i promocyjną. Ministerstwo Sportu chce, by znak "Polska Marka Turystyczna" był swego rodzaju certyfikatem jakości i atrakcyjności danego miejsca.

Powiązany Artykuł

spa-853462_1280 (1).jpg
Polskie uzdrowiska i SPA przyciągają coraz więcej turystów z zagranicy

Znamy najlepsze marki


Tytuł "Polska Marka Turystyczna" przyznano w tym roku pięciu podmiotom: Marce Beskidy, Krainie Lessowych Wąwozów, Miastu Lublin, Śląskowi Cieszyńskiemu oraz Miastu Toruń. Jak mówił minister sportu i turystyki - Witold Bańka - to miejsca często nieznane wśród zagranicznych turystów, dlatego wsparcie jakie otrzymają ma przyczynić się do wzrostu ich rozpoznawalności.

- To miejsca często nieodkryte, wymagające zdecydowanej promocji, bo to są wyjątkowe, piękne miejsca (...) Dzisiaj chcemy te miejsca pokazywać i promować - podkreślił.

Potencjał polskiej turystyki jest duży

Wraz z tytułem zarządca otrzyma także wsparcie POT, na które składa się pomoc doradcza, miejsce na targach turystycznych oraz organizacja wizyt studyjnych. Jak mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, nagrodzone miejsca mają potencjał, by stać się markami turystycznymi rozpoznawalnymi w całej Europie. Dodaje, że uznana marka turystyczna to gwarancja atrakcyjności danego miejsca pod wieloma względami.

Marka w turystyce to są emocje i obietnica jakości oraz obietnica przeżyć. W tym momencie turystyka opiera się głównie na przeżyciach i emocjach. Ci laureaci to oferują oraz są na to gotowi pod względem oferty oraz pod względem organizacyjnym - wskazuje.

REKLAMA

Poza tytułami dziś nominowano też kandydatów do tytułu "Polskiej Marki Turystycznej". Wyróżnienie otrzymały: Jura Krakowsko - Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak Wokół Tatr, Miasto Zamość oraz Ziemia Świętego Krzyża.

Laureatom gratulowała sekretarz stanu w resorcie sportu i turystyki Anna Krupka.

REKLAMA

 - Wierzę, że dzięki wsparciu doradczo-eksperckiemu zostaną stworzone regiony turystyczne, których jakość świadczonych usług oraz spójny marketing będą zachęcać do podróżowania - mówiła.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć pod tym adresem.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej