Nie Benzina, a Orlen. Koncern chce zmienić loga na zagranicznych stacjach
PKN Orlen rozpoczyna co-branding w Czechach i Niemczech, gdzie sprzedaje paliwo odpowiednio pod marką Benzina oraz Star. Obok dotychczasowych nazw na stacjach koncernu w tych krajach pojawi się logo "Orlen Group", a za trzy lata ma ono całkowicie zastąpić marki regionalne.
2019-10-08, 08:41
Posłuchaj
- Orlen zmieni logotypy na swoich zagranicznych stacjach
- Marka Orlen za 3 lata całkowicie zastąpi inne marki regionalne
Nową strategię wprowadzenia marki Orlen na rynki zagraniczne przedstawił podczas kongresu 590 prezes spółki Daniel Obajtek. który zwrócił uwagę na jej coraz większą rozpoznawalność i wzrost wartości.
- Jesteśmy najcenniejszą polską marką. Nasza marka jest wyceniana na 5 miliardów złotych - powiedział i podkreślił, że firma dużo inwestuje na przykład w petrochemię, czy handel detaliczny.
Powiązany Artykuł
Daniel Obajtek: za rządów PiS Orlen ma znacznie większe zyski
Orlen inwestuje w promocję
Prezes PKN Orlen podkreślił, że koncern znacznie zwiększył inwestycje w sport w Polsce i za granicą, aby podnieść rozpoznawalność marki.
REKLAMA
- Zwiększyliśmy o prawie 100 procent wydatki na sport. To jest rzecz bardzo ważna, ponieważ poprzez sport buduje się wartość marki i rozpoznawalność. Również zaangażowaliśmy się w Williamsa (zespół F1), dzięki czemu też cieszymy się zdecydowanie większą popularnością - uważa szef koncernu paliwowego.
Daniel Obajtek wyjaśnił, że co-branding rozpocznie się od kampanii wizerunkowej łączącej Orlen z markami lokalnymi spółki, który obejmuje między innymi spoty reklamowe w Niemczech i Czechach.
- Będą dwie nazwy - będzie Benzina i Grupa Orlen, Star, i Grupa Orlen, a w przeciągu trzech lat robimy rebranding naszych stacji. Mamy prawo do dumy, mamy prawo pokazywać polską markę - stwierdził.
Rozwój poza Polską
PKN Orlen zamierza zwiększyć liczbę stacji za granicą. Obecnie koncern poza Niemcami i Czechami działa również na Litwie i Słowacji pod polską marką.
REKLAMA
W Polsce spółka posiada 1779 stacji paliw i 34,2 procent udziału w rynku.
PolskieRadio24.pl, IAR, md
REKLAMA