Akcja "Wracamy do kina". Dyrektor TVP Kultura 2: to walką o kulturę
- Nie wyobrażam sobie wolnego czasu bez kina, to coś więcej niż kultura i rozrywka, to również sposób bycia ze sobą i dla siebie - mówiła w Polskim Radiu 24 dyrektor TVP Kultura 2 Klina Cyz. Gośćmi byli również producent Robert Kaczmarek i krytyk filmowy Łukasz Adamski.
2020-06-27, 20:42
Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski opublikował apel do nadawców telewizyjnych o wsparcie medialne przygotowywanej przez członków Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina kampanii promocyjnej "Wracamy do kina". Podkreślił, że celem kampanii "ma być zachęcenie widzów do powrotu do kin i odbudowa wizerunku kina jako miejsca bezpiecznego i gwarantującego najwyższą jakość rozrywki oraz przeżyć związanych z odbiorem sztuki filmowej".
Powiązany Artykuł
Co słychać w kinie? Przełożony "Tenet", "Erotica 2022", pożegnanie Schumachera
Globalny problem
Łukasz Adamski zwrócił uwagę, że mamy do czynienia z globalnym problemem. - W USA przełomowym momentem była premiera filmu Trolle 2. Z powodu lockdownu animacja dla dzieci nie weszła do kin, ale bezpośrednio na platformy VOD i zarobiła 100 mln dolarów. Producenci w Hollywood pomyśleli, że być może nie potrzebują już kiniarzy do dystrybucji filmów. Pojawiły się pomysły, żeby film jednocześnie wchodził do kin i serwisu VOD. Całą branżę czeka przeobrażenie i najlepiej wyjdą na tym serwisy streamingowe - powiedział.
REKLAMA
Posłuchaj
Zauważył, że bardzo specyficzne będzie to lato. - W kinach nie pojawią się wielkie i kosztowne produkcje tzw. blockbustery. Zobaczymy jak widzowie zareagują na premierę nowego Jamesa Bonda, która została przełożona z kwietnia. Jeśli film nie odniesie komercyjnego sukcesu, to może zabraknąć takich produkcji w kinach - dodał.
Producent Robert Kaczmarek zauważył, że widzowie niechętnie wracają do kin z powodu pandemii. - Jednocześnie badania pokazują, że największą ofiarą zmiany przyzwyczajeń będzie telewizja. Jednak sposób spędzania czasu wolnego przez młodzież uwzględnia wyjście do kina oraz filmy w internecie. Natomiast młodzi ludzie nie interesują się telewizją - powiedział. Jego zdaniem warto walczyć o kino.
REKLAMA
Posłuchaj
Walka o kulturę
Natomiast Klina Cyz tłumaczyła, że akcja "Wracamy do kina" jest faktycznie walką o kulturę. - Mam poczucie, że im więcej oglądamy w kinie, tym więcej oglądamy w telewizji. James Bond jest tego najlepszym przykładem. Widzowie, którzy czekają na premierę najnowszego filmu, oglądają na antenie TVP Kultura wszystkie stare Bondy. Nie wyobrażam sobie wolnego czasu bez kina, to coś więcej niż kultura i rozrywka, to również sposób bycia ze sobą i dla siebie - podkreśliła.
Więcej w nagraniu.
REKLAMA
***
Audycja: "Aria czy barbaria?"
Prowadzący: Magdalena Piejko
Goście: Klina Cyz (dyrektor TVP Kultura 2), Robert Kaczmarek (producent filmowy), Łukasz Adamski (krytyk filmowy)
Data emisji: 26.06.2020
REKLAMA
Godzina emisji: 20.06
PR24
Polecane
REKLAMA