Świetne wyniki PKP Intercity. 2 mln pasażerów w okresie świąteczno-noworocznym
Ponad dwa miliony pasażerów przewiozła w okresie świąteczno-noworocznym spółka PKP Intercity. Najwyższa frekwencja została odnotowana w przeddzień Wigilii - 23 grudnia z usług PKP Intercity skorzystało blisko 198 tys. pasażerów. Największym zainteresowaniem cieszyły się podróże pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Poznaniem, Wrocławiem, Lublinem i Łodzią.
2023-01-05, 11:28
Koniec grudnia był zwieńczeniem całego, rekordowego 2022 roku. W zeszłym roku spółka obsłużyła prawie 59 mln pasażerów. To 10 mln więcej niż w najlepszym do tej pory 2019 roku. To oznacza wzrost o 20 proc.
Porównując 2022 do 2021 roku, liczba pasażerów zwiększyła się aż o ponad 23 mln - to wzrost o około 65 proc.
Moda na kolej
Za rosnącą popularnością kolei stoi między innymi wzrost cen paliw, ale także nowe kanały sprzedaży biletów państwowego przewoźnika. Przedstawiciele zarządu zwracają także uwagę na promocje.
- Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, że jesteśmy świadkami mody na kolej. W minionym roku rozwinęliśmy nasze oferty biletowe, jak również postawiliśmy na rozszerzenie możliwości kupienia biletów na połączenia naszymi pociągami poprzez nowe kanały sprzedaży, rozpoczynając współpracę z popularnymi platformami. Wszystko po to, aby moda na podróżowanie koleją stała się oczywistością i naturalnym wyborem dla kolejnych podróżnych. A tych, jak pokazują świetne wyniki zanotowane w 2022 roku, stale przybywa - mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP intercity.
REKLAMA
Ujednolicenie oferty
Przedstawiciele przewoźnika wskazują, że rozszerzenie na początku maja 2022 roku oferty Promo na wszystkie kategorie pociągów spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami PKP Intercity. Dzięki ofercie opartej na dynamicznym systemie zarządzania ceną możliwe stały się podróże w cenach niższych niż do tej pory.
Od maja pociągi kategorii ekonomicznych TLK i IC zyskały dwa dodatkowe progi promocyjne. Ujednolicenie oferty sprawiło, że bilety na połączenia wszystkich kategorii są podzielone teraz według pięciu poziomów promocji: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45 proc. od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30 proc.) i Promo 15 (tańsze o 15 proc.).
Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych zależy od popularności danego pociągu. W ramach ogólnodostępnej oferty Promo wystarczy więc czasami wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.
Ceny biletów wzrosną
Pierwsze, zeszłoroczne rekordy pojawiały się w maju. To właśnie maj należał do pierwszego miesiąca w minionym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 mln osób podróżowało z PKP Intercity. W czerwcu liczba pasażerów jeszcze wzrosła - niemal do 5,5 mln.
REKLAMA
Przewoźnik zapowiedział, że od 11 stycznia konieczne będzie wprowadzenie podwyżek cen biletów za przejazdy pociągami PKP Intercity. Ceny za bilet na najszybsze pociągi pendolino wzrosną o niemalże 18 proc., ceny na połączenia w kategorii EIC wzrosną o 17,4 proc., a przejazdy najtańszymi pociągami TLK i IC będą o ponad 11 proc. droższe.
Spółka tłumaczy podwyżki coraz wyższymi kosztami eksploatacyjnymi oraz inflacją.
PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS
REKLAMA