Warszawa. Punkt obsługi podróżnych PKP Intercity wraca po remoncie
Na warszawskim dworcu centralnym znów działa punkt obsługi podróżnych PKP Intercity. Przebudowano wnętrze i wymianiono wyposażenie. Prace rozpoczęły się w lutym 2021 roku. Miały zostać zakończone jeszcze w tym samym roku, ale nie obyło się bez problemów.
2023-07-03, 14:00
Przewoźnik musiał uzgodnić część prac z konserwatorem zabytków, ponieważ budynek dworca jest wpisany do ewidencji zabytków. Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że podróżujący mogą tu liczyć na kompleksową pomoc.
Kompleksowa usługa
Centrum obsługi klienta PKP Intercity przeszło metamorfozę. Robotnicy zdemontowali wszystkie elementy starego wykończenia, wszystkie instalacje i wyposażenie. W części przeznaczonej dla personelu została także skuta podłoga. Na takie prace w części przeznaczonej dla pasażerów nie zgodził się wojewódzki konserwator zabytków. Kilka lat temu budynek został wpisany do rejestru zabytków i zakres prac remontowych musi być z nim uzgadniany.
Zainstalowano nowe instalacje - między innymi klimatyzację, wentylację, instalację elektryczną, systemy teleinformatyczne, jak też system bezpieczeństwa. Zupełnie nowa jest też aranżacja wnętrza. Dominują kolory charakterystyczne dla przewoźnika - biel i pomarańcz.
REKLAMA
Pięć centrów w kraju
Podróżni mogą tu liczyć na kompleksową obsługę. Począwszy od informacji, zakupu biletu, na zamówieniu obsługi dotyczących osób z niepełnosprawnościami, ja też wszelkie kwestie związane z reklamacjami.
Po otwarciu w Warszawie, w tej chwili funkcjonuje pięć takich centrów w kraju, między innymi we Wrocławiu, Katowicach, na dworcu Warszawa Zachodnia i w Krakowie na Dworcu Głównym. Przygotowywane jest szóste - w Gdańsku.
W czasie remontu obsługa klienta PKP Intercity była prowadzona w kasach biletowych na dworcu centralnym.
- Wakacyjne wojaże. PKP Intercity zachęca do wcześniejszego zakupu biletów
- Jak rozwijać i unowocześniać kolej? Debata o wielkich inwestycjach i nowych rozwiązaniach w PKP
Aleksander Pszoniak/PR24/akg
REKLAMA