Nietrafiony prezent kupiony w e-sklepie? Można go zwrócić
Nieudany prezent zakupiony on-line można zwrócić sprzedawcy. Należy jednak pamiętać o określonym terminie.
2023-12-23, 10:20
Zakupiony prezent w sklepie internetowym można bezwarunkowo oddać w ciągu 14 dni licząc od momentu otrzymania przesyłki. Z takim zwrotem nie ma problemu jeżeli był on oczywiście zakupiony tuż przed Gwiazdką.
Jeżeli mieścimy się w terminie to nawet nie trzeba podawać przyczyny zwrotu, wystarczy wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy dołączyć je do poprawnie zapakowanego przedmiotu i odesłać. Sprzedawca ma zaś obowiązek przyjąć paczkę z powrotem i zwrócić nabywcy pieniądze. Umowa kupna-sprzedaży, zawarta online, zostaje wówczas unieważniona.
Reklamacja prezentu
Może się również okazać, że zakupiony przez nas prezent ma poważną wadę. Wtedy decydujemy się na reklamę, ale również i w tym przypadku musi sprawdzić wszystkie informacje podane w danym e-sklepie.
W przeciwieństwie do zwrotu reklamacja dotyczy towarów wadliwych lub niezgodnych z opisem, dostępnym na stronie sprzedającego. Okres obowiązywania gwarancji na dany towar powinien być wskazany w regulaminie sklepu internetowego lub w warunkach zakupu. Bardzo często zdarza się, że długość okresów gwarancyjnych wyznaczają indywidualnie producenci.
REKLAMA
Ukryta wada produktu
W świetle przepisów wada ukryta to jest usterka, o której kupujący nie wie w chwili zakupu, a która ujawnia się dopiero w trakcie eksploatacji danego towaru. Może to być zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna. Wykrycie ukrytych nieprawidłowości i usterek automatycznie powoduje, że klient ma prawo zwrócić towar i zażądać od sprzedawcy zadośćuczynienia.
Pamiętajmy jednak, aby przed zakupem danego produktu dokładnie sprawdzić opis, bo może się okazać, że sprzedawca dokładnie opis "usterkę" i w tej sytuacji to konsument podejmuje świadomie ryzyko realizacji takiej transakcji.
Warto również pamiętać, że e-sklepy mają prawo odmówić uznania zwrotu towaru. Odmowa jest dopuszczalna w kilku przypadkach, na przykład wówczas, gdy zwracany produkt: został uszkodzony w wyniku użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, ma rysy, wgniecenia lub inne wady, których nie było w momencie wysyłki, został opatrzony opisem, że nie podlega zwrotom z określonych przyczyn.
Inne zasady w sklepach stacjonarnych
W przypadku prezentów kupionych w sklepach stacjonarnych sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać. Dzieje się tak dlatego, że w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzenia wybranego przedmiotu, a w przypadku ubrań nawet ich przymierzenia.
REKLAMA
Ostatecznie decyzję podejmuje sprzedawca to on może, ale nie musi określić w regulaminie sklepu termin, w którym możemy dokonać wymiany lub zwrot towaru. Może to być tylko 7 dni a czasami 14 lub 30 dni. Przed zakupem warto więc zapytać sprzedawcę o terminy.
Czytaj także:
- W sklepach czuć już Boże Narodzenie. Jak nie ulec przedświątecznej gorączce?
- Jak zwrócić nietrafiony prezent? Zobacz, co radzi ekspert
- Prezenty na ostatnią chwilę. Skarpety, aromatyczne herbaty, kosmetyki...
PR24.pl
REKLAMA