Enea odda pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zdecydował, że klienci spółki energetycznej Enea otrzymają zwrot niesłusznie pobranej opłaty handlowej. Powodem jest brak informacji, że opłata będzie naliczana.

2024-01-29, 13:30

Enea odda pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK
Limit 1500 kilowatów jest dla wszystkich rodzin. Ale już 1800 jest dla niepełnosprawnych, rodziców takich dzieci oraz wielodzietnych rodzin. . Foto: sirastock/Shutterstock

Prezes Tomasz Chróstny powiedział, że do UOKiK wpłynęły liczne skargi od klientów Enei, którym pobierano opłatę. Wyjaśnił, że spółka gwarantowała stałe ceny prądu ale pomijała lub w sposób niewystarczający informowała o comiesięcznej opłacie handlowej wynoszącej do 30 złotych.


Posłuchaj

Tomasz Chróstny prezes UOKiK mówi o zarzutach wobec spółki Enea (IAR) 0:29
+
Dodaj do playlisty

 

Prezes UOKiK uznał też, że Enea stosowała niedozwolone zapisy w umowach w zakresie przedterminowego rozwiązywania umowy. W takich sytuacjach klienci musieli płacić 30 złotych za każdy miesiąc pozostały do końca trwania tej umowy.

Tomasz Chróstny podkreśla, że opłata nie miała uzasadnienia w kosztach ponoszonych przez spółkę, a celem takiego zapisu było wymuszenie na klientach dalszego korzystania z usług Enei.

REKLAMA


PR24/IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/w hm/sw


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej