Modernizacja linii otwockiej. Nowe kładki, dojścia do peronów i nowe tory z Warszawy Wschodniej do Wawra

Postępują prace wykończeniowe w sześciu nowych przejściach podziemnych na linii Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer. Układane są płyty granitowe na ścianach i wykonywane posadzki. Rozpoczyna się budowa nowej kładki z windami na Warszawie Olszynce Grochowskiej, która zapewni lepszy dostęp do pociągów. Wartość projektu, to 422 mln zł . Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych.

2024-02-21, 14:21

Modernizacja linii otwockiej. Nowe kładki, dojścia do peronów i nowe tory z Warszawy Wschodniej do Wawra
Rozpoczęły się przygotowania do budowy kładki nad torami na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Docelowo, obiekt będzie wyposażony w windy. Foto: PKP PLK SA/Twitter

Wykonawca rozpoczął przygotowanie terenu pod budowę kładki od strony ulicy Chłopickiego na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Prace wymagają zmian w dojściu na peron od tej ulicy.

Na czas wykonania prac przygotowawczych dojście do peronu będzie możliwe od ulicy Makowskiej. Nowy obiekt będzie wyposażony w schody i windy, które umożliwią wygodne podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie budowy planowane jest w trzecim kwartale tego roku.

Nowe przejścia podziemne

Prowadzone są prace wykończeniowe na nowych przystankach. Chodzi między innymi o budowę wiat przystankowych, nawierzchni na peronach oraz dojść. Kontynuowane są prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. W sześciu nowych przejściach podziemnych wykonawca jest w trakcie układania płyt granitowych na ścianach i wykonywania posadzek. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, zlikwidowany został peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożono nowy tor i zawieszono sieć trakcyjną.

Dzięki prowadzonej modernizacji linii kolejowej numer 7 między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer, od grudnia 2023 roku pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ulicą Szaserów, Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer.

REKLAMA

Większa dostępność kolei

Kolejarze podkreślają, ze inwestycja na linii otwockiej zwiększyła atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwiają rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej