Aplikacja mobilna PKP Intercity. Będą nowe funkcjonalności
Samodzielna odprawa biletowa i możliwość zgłoszenia niedogodności w podroży. Spółka PKP Intercity zapowiada wprowadzenie nowych funkcji w swojej aplikacji mobilnej. Będą one dostępne dla użytkowników w tym roku.
2024-03-27, 14:14
Aplikacja PKP Intercity to coraz chętniej wybierany przez pasażerów kanał sprzedaży. W 2023 r. zakupiono za jej pośrednictwem blisko 3 mln biletów. Od 8 stycznia br. zyskuje nowe funkcjonalności, które ułatwią podróżowanie pasażerom posiadającym bilety okresowe i Karty Intercity przeznaczone dla firm.
Zbieranie uwag
Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak powiedział, że uwagi od pasażerów będą podzielone na dwie kategorie.
Posłuchaj
Z danych spółki wynika, że od początku 2023 roku za pomocą aplikacji sprzedano cztery miliony biletów, co stanowi 11 procent wszystkich transakcji. Cezary Nowak podkreśla, że jest ona wygodną alternatywą dla innych kanałów sprzedaży.
Posłuchaj
W zeszłym roku z usług państwowego przewoźnika skorzystało ponad 70 milionów pasażerów, co jest rekordem w historii firmy.
REKLAMA
Sukces aplikacji
Aplikacja mobilna PKP Intercity cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów. W 2023 roku ze sklepów Google Play i App Store pobrano ją 1,1 mln razy. Przełożyło się to na sprzedaż 2,7 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł.
Sukces tego kanału sprzedaży zachęca narodowego przewoźnika do wprowadzania kolejnych udoskonaleń. Od 8 stycznia w aplikacji możliwe jest pobranie rezerwacji do biletów okresowych zakupionych w kasie biletowej oraz Kart Intercity. Wcześniej podróżny musiał udać się do kasy lub pobrać rezerwację miejsca na stronie przewoźnika.
Teraz uzyskuje miejscówkę poprzez kilka kliknięć w aplikacji. Dodatkowo dla posiadaczy Kart Intercity i biletów okresowych przewoźnik udostępnił w aplikacji opcję dokupienia wraz z rezerwacją, biletu na przewóz roweru, psa lub bagażu. Jest to z pewnością ułatwienie dla pasażerów często podróżujących z przewoźnikiem i klientów biznesowych.
Łatwy i szybki dostęp do zakupu biletów na przejazdy z PKP Intercity to istotny element strategii przyjętej przez przewoźnika. Właśnie dlatego rozwijane są kanały zdalne za pośrednictwem których spółka sprzedaje już 74 proc. wszystkich biletów. Przewoźnik rozwija nie tylko aplikację, lecz także serwis internetowej sprzedaży biletów. Wprowadzony w październiku zeszłego roku system e-IC 2.0 w wersji beta oferuje intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele funkcjonalności, które stają się już standardem w ofercie narodowego przewoźnika.
REKLAMA
Do najważniejszych z nich należą m.in. planowanie podróży "tam i z powrotem", profile zakupowe oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada również najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.
PR24/IAR/
REKLAMA
REKLAMA