Utrudnienia na dworcu Warszawa Zachodnia. PKP PLK wyjaśnia powody
W poniedziałek, 13 maja wykonawca przebudowy stacji Warszawa Zachodnia uruchomi stałą instalację elektryczną, która zastąpi tymczasowe rozwiązania stosowane na placu budowy. To może utrudnić podróżnym identyfikację peronów.
2024-05-13, 05:30
Włączenie stałej instalacji nie będzie miało wpływu na ruch pociągów. Prace spowodują jednak czasowe wyłączenie oświetlenia i wyświetlaczy z informacjami dla podróżnych na peronach, na których uruchamiane będzie stałe zasilanie.
Prace rozpoczną się od peronu 8, a następnie obejmą kolejne platformy. Na peronach 7-4 na czas prac unieruchomione będą windy. W kolejnym etapie, wraz z postępem budowy przejścia podziemnego, prace obejmą perony 3-1.
Na pytania podróżnych na temat odjeżdżających pociągów odpowiadać będą mobilni informatorzy. Przy zniesieniu lub wniesieniu ciężkich bagaży pomoże asysta. Na peronach zostanie włączone rezerwowe oświetlenie.
Proces włączenia docelowego zasilania na peronach 8-4 potrwa około miesiąca.
REKLAMA
Przebudowa peronów
Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy, podróżni w pełni skorzystają ze wszystkich nowych peronów, które będą przykryte nowym zadaszeniem. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz rozwiązania dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się ułatwiające dostęp do pociągów. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego, przewidziano na grudzień 2024 roku.
To zyskają podróżni?
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia zapewni większy komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia, etap I" wart jest około 2 miliardów złotych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
REKLAMA
Prace związane z modernizacją jednego z największych dworców przesiadkowych w kraju rozpoczęły się w 2020 roku. Początkowo termin zakończenia prac wyznaczono na 2023 rok, jednak z czasem się on zmieniał. Wykonawcą robót jest firma Budimex.
PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/sw
REKLAMA
REKLAMA