Polskie Radio włącza się do akcji rozgłośni ws. KRRiT
Rozpoczęła się kampania społeczna Polskiego Radia. W specjalnych komunikatach słuchacze są informowani, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kierowana przez Macieja Świrskiego od początku roku nie przekazuje należnego abonamentu. W ten sposób państwowa spółka dołącza do 17 rozgłośni regionalnych, które prowadzą podobną akcję.
2024-05-28, 06:40
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji od początku roku nie przekazuje mediom publicznym, w tym Polskiemu Radiu, należnego im abonamentu. Kwota, którą blokuje szef KRRiT Maciej Świrski, to tylko w przypadku rozgłośni regionalnych już ponad 80 mln zł.
Z kolei 12 kwietnia Polskie Radio informowało, że do przewodniczącego KRRiT trafiło ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty. Chodzi o blisko 73 mln zł wraz z odsetkami, które nie zostały wypłacone Polskiemu Radiu.
Komunikaty w radiu
Teraz w specjalnych komunikatach we wszystkich województwach mieszkańcy mogą usłyszeć, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, kierowana przez Macieja Świrskiego, od początku roku nie przekazuje rozgłośniom regionalnym należnego im abonamentu.
Komunikaty specjalne, jednakowe we wszystkich rozgłośniach, są emitowane po serwisach o 8.00, 9.00, 15.00, 16.00. Z komunikatów słuchacze dowiadują się dokładnie, na co jest przekazywany abonament - na misyjny program.
REKLAMA
Wniosek o Trybunał Stanu
23 maja posłowie Koalicji Obywatelskiej złożyli do marszałka Sejmu Szymona Hołowni wniosek o postawienie szefa KRRiT Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu. Pod wnioskiem podpisało się 185 parlamentarzystów koalicji rządowej.
Jest tam materiał dowodowy i 11 zarzutów. Najważniejsze to blokowanie środków dla TVP i Polskiego Radia, a także wrogie traktowanie mediów prywatnych oraz niewypełnianie swoich obowiązków.
- Słuchacze muszą to wiedzieć. Kampania rozgłośni regionalnych Polskiego Radia
- Prof. Romanowski: Świrski rażąco przekroczył swoje uprawienia
Misja mediów publicznych
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu. Cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością, innowacyjnością, wysoką jakością, a także integralnością przekazu.
REKLAMA
IAR/bartos
REKLAMA