Rząd chce dopłacać do rowerów elektrycznych. Wsparcie warte setki milionów złotych
Nawet dziewięć tysięcy złotych do roweru typu cargo i pięć tysięcy do zwykłych dwukołowców chce dopłacać rząd. Ruszyły konsultacje społeczne programu "Mój rower elektryczny", który miałby wystartować na początku przyszłego roku.
2024-07-04, 13:35
Dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu "Mój rower elektryczny" miałoby pokryć do 50 procent kosztów kupna nowego roweru. Budżet programu oszacowano na 300 milionów złotych.
Wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta powiedział Polskiemu Radiu, że program ma wesprzeć polskich przedsiębiorców i zachęcić ludzi do korzystania z alternatywy dla czterech kółek. Wskazał, że w Polsce jest dużo firm, które produkują rowery elektryczne, także w wersji cargo.
- W związku z tym stwierdziliśmy, że to jest pomysł, żeby spróbować też rozpowszechnić tę formę transportu. Dlatego Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej opublikował właśnie konsultacje takiego programu wsparcia - argumentował wiceminister.
Rząd dopłaci do rowerów elektrycznych. Celem niższa emisja
Są dwie grupy docelowe tego programu. Pierwsza z nich to osoby, które chcą kupić rowery elektryczne. Druga to jednostki samorządu terytorialnego i firmy, które będą mogły kupić z dofinansowaniem rowery cargo. - Do tego, żeby na przykład lepiej funkcjonować w strefach niskoemisyjnych - powiedział wiceminister Bolesta.
REKLAMA
Przypomniał, że taka strefa funkcjonuje od 1 lipca. - Myślę, że inne miasta też będą promować ten nasz program, dlatego że na przykład dla firm kurierskich to może być doskonały sposób na to, żeby tę ostatnią milę dostaw załatwiać rowerami cargo - przekonywał.
Konsultacje społeczne programu potrwają do 18 lipca. Uwagi można zgłaszać za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
NFOŚiGW wskazuje, że celem programu jest uniknięcie niskiej emisji poprzez dofinansowanie inwestycji polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie, rozwoju dobrych praktyk transportowych oraz zdrowego trybu życia wśród uczestników ruchu poprzez wsparcie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych.
Czytaj także:
- Wiślana Trasa Rowerowa. Czym jest i przez jakie województwa biegnie?
- Karta rowerowa. To obowiązkowy dokument dla dzieci i młodzieży!
IAR/ mbl
REKLAMA
REKLAMA