PIT-11 od pracodawcy. Do kiedy musi go dostarczyć?

Do rozliczenia podatkowego przydaje się dokument wysyłany przez pracodawców. To PIT-11, który każdy pracownik musi otrzymać do końca lutego. 

Andrzej Mandel

Andrzej Mandel

2025-02-07, 10:36

PIT-11 od pracodawcy. Do kiedy musi go dostarczyć?
PIT-11 pracodawca musi wysłać pracownikowi do 28 lutego. Foto: Shutterstock/Proxima Studio

PIT-11 – do kiedy pracodawca musi wysłać deklarację?

Nieprzekraczalnym terminem jest 28 lutego - do tego czasu pracownik musi otrzymać PIT-11 za 2024 rok. Dokument PIT-11 pracodawca wysyła jednak nie tylko pracownikowi. Musi ona także trafić do urzędu skarbowego - w tym przypadku pracodawca musiał go wysłać do 31 stycznia 2025 roku. Jeżeli nie dopełnił tego obowiązku, grozi mu kara nawet do 27 995,4 zł. 

Pracownikowi PIT-11 można wysłać zarówno tradycyjnie, pocztą, jak i elektronicznie. Obecnie najczęściej stosowaną formą jest wysyłanie go elektronicznie. Często też pracodawcy przesyłają PIT-11 równocześnie urzędowi i pracownikowi. 

Do kiedy rozliczyć PIT za 2024 rok?

Podatek za 2024 rok należy złożyć do 30 kwietnia 2025 roku. Natomiast jego elektroniczna wersja w serwisie podatki.gov.pl będzie dostępna od 15 lutego 2025 roku. Od tego momentu będzie można wysłać zeznanie podatkowe za 2024 rok elektronicznie. Ważne! Przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową zeznanie nie uwzględnia ulg - z nich można skorzystać składając odpowiednie formularze lub wypełniając odpowiednie pozycje w deklaracji. 

Przez internet można złożyć deklaracje PIT‑28, PIT‑36, PIT‑36L, PIT‑37 i PIT‑38 wraz z załącznikami oraz PIT‑OP i PIT‑DZ. Oczywiście cały czas możliwe jest też złożenie papierowych deklaracji podatkowych osobiście w urzędzie albo wysłanie pocztą. 

REKLAMA

Czytaj także: 

Źródło: PolskieRadio24.pl/Podatki.gov.pl/AM


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej