Duże zmiany w Telewizji Polskiej od jesieni
Prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun zapowiedział, że od września Jedynka skoncentruje się głównie na informacjach i publicystyce, natomiast Dwójka na kulturze.
2011-08-03, 21:19
Posłuchaj
W Programie Drugim w zasadzie nie będzie polityki - pozostanie jedynie program Tomasza Lisa.
- Wyraźnie mają się różnić dwie nasze podstawowe anteny. Uważam, że to po naszej stronie jest obowiązek przerwania takiego błędnego koła: komercjalizacja bo nie ma abonamentu, nie ma abonamentu, bo komercjalizacja. My musimy pokazać na jesieni wyraźne sygnały, co się zmienia w programie. Od września pojawią się i w większym wymiarze i treści edukacyjne i kulturalne, oczywiście w możliwie atrakcyjnej formie - wyjaśnił IAR prezes Braun.
Muzyczne poniedziałki
W Jedynce przed południem nadawane będzie pasmo edukacyjne, skierowane głównie do młodych widzów. W poniedziałki programy poświęcone będą muzyce, we wtorki - historii, w środy - przyrodzie, w czwartki - nauce, a w piątek - filmowi. Będzie też codzienne pasmo publicystyczne, ale dopiero po wyborach. Do tego czasu, raz w tygodniu, mają odbywać się debaty wyborcze. Na wcześniejszą porę - godzinę 20.20 wraca też Teatr Telewizji. Planowana jest też transmisja na żywo dużego przedstawienia teatralnego.
Juliusz Braun ma nadzieję, że wynik finansowy telewizji na koniec roku wyjdzie przynajmniej na zero. Prezes telewizji podkreślił, że bez pieniędzy publicznych nie da się realizować zadań misyjnych. Jego zdaniem konieczna jest zmiana ustawy w kwestii abonamentu.
REKLAMA
Jedynka na cyfrowym multipleksie
Prezes Braun zapowiedział także, że od Euro 2012 TVP1 będzie dostępna na cyfrowym multipleksie w wersji HD. Jednocześnie poinformował, że na obsłudze mistrzostw TVP jako spółka straci około 50 mln zł, nawet jeśli zagospodarowane zostaną wszystkie reklamy.
Pytany o ostatnie zmiany kadrowe w telewizji, w tym dyrektora TVP Kultura, Braun powiedział, że zarząd i prezes telewizji muszą mieć swobodę w tym zakresie. Zaapelował też, by oceniać je dopiero po efektach.
IAR, aj
REKLAMA