Kryzys! Prezerwatywy się kurczą
Polski rynek prezerwatyw pierwszy raz w historii spadł aż o 10 proc. To wina demografii i kryzysu.
2012-01-17, 08:47
"Puls Biznes" pisze, że Polacy kupują coraz mniej środków antykoncepcyjnych - wynika z danych Nielsena i IMS Health, firm badających rynek farmaceutyczny. W okresie listopad 2010 - październik 2011 kupiono o 10 proc. mniej prezerwatyw i o 3,2 proc. mniej opakowań środków hormonalnych niż w analogicznym okresie rok wcześniej (dane IMS Health).
Jednak sprzedaż kondomów nie spada wszędzie. Dane Nielsena pokazują, że trend zniżkowy jest problemem aptek, kiosków, sklepów spożywczych i wielobranżowych. Zyskują natomiast super- i hipermarkety oraz sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Pierwszy w historii spadek sprzedaży prezerwatyw zaskoczył producentów. Ale nie widzą powodów do obaw.
ab
REKLAMA
REKLAMA