Europa zarobiła na Facebooku 15,3 mld euro
Facebook stał się fenomenem na skalę globalną, nie tylko ze względu na stworzenie nowego modelu komunikowania się użytkowników Internetu.
2012-02-22, 13:39
Jego wyjątkowa pozycja wynika także z ekonomicznego wpływu, który wywiera na inne podmioty.
Wyniki analizy Deloite pokazują, że portal społecznościowy oddziałuje na gospodarki krajów zarówno w wąskim zakresie, poprzez codzienną aktywność firmy Facebook, jak i w szerokim spektrum poprzez działalność podmiotów trzecich, które korzystają z jego systemu.
Do działań bezpośrednich zalicza się m.in. wydatki Facebooka na pensje pracowników, podatki oraz zysk wygenerowany z aktywności w 2011 roku, a także wartość wytworzoną w różnych gałęziach przemysłu związanych zapewnianiem dostaw dla firmy.
Szacuje się, że wymienione wyżej obszary działalności generują wartość dodaną w wysokości 214 mln euro (z czego 124 mln euro płynie bezpośrednio z działalności Facebooka) i utrzymują ponad 3 tys. miejsc pracy w Europie – w tym 600 osób to bezpośredni pracownicy zatrudnieni przez portal.
REKLAMA
Eksperci szacują, że polska gospodarka mogła dzięki działalności Facebooka zarobić w 2011 roku nawet 200 mln euro.
Całkowita wartość wpływu Facebooka na gospodarki 27 krajów Unii Europejskiej i Szwajcarii w 2011 roku, z uwzględnieniem działalności innych podmiotów, wyniosła 15,3 mld euro – wynika z przygotowanego przez Deloitte raportu „Measuring Facebook’s Economic impact in Europe”.
Deloitte, ab
REKLAMA